۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۷۴۳۹
استاد حوزه علمیه:

اشک بر مصائب امام حسین سبب آمرزش گناهان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: یک قطره اشک بامعرفت بر سیدالشهدا سبب می شود انسان طهارت بندگی پیدا کند و گریه بر اباعبدالله موجب آمرزش گناهان می شود.
اشک بر مصائب امام حسین سبب آمرزش گناهان می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب کارشناس مذهبی شامگاه جمعه 1 آبان ماه در مراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در هیأت قاسمیون برگزار شد با اشاره به اینکه بکاء بر سیدالشهدا سبب تسکین قلب ائمه می شود، گفت: بکاء بر سیدالشهدا نصرتی است که گریه کن اباعبدالله در وجودش احساس می کند، انسان بایستی سعی کند ملتهب مصائب سیدالشهدا شود.


وی با اشاره به اینکه ادب بر عزای سیدالشهدا تصادفی نیست افزود: در مراتب بکاء بر سیدالشهدا بسیار تاکید شده است جاری شدن اشک بر صورت و محاسن مومن سبب می شود انسان خلوص نیت به درگاه خدا پیدا کند. ادب عزاداری سید الشهدا تصادفی نیست.


این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: خداوند بر خودش واجب می داند که گریه کن اباعبدالله را مورد آمرزش قرار می دهد. کسی که برای مظلومیت جدم گریه کند روز قیامت بدون دردسر وارد بهشت می شود.


حجت الاسلام شهاب با اشاره به ادامه مراتب دوازده گانه اشک بر سید الشهدا افزود: زدن به سر و صورت برای مصیبتی که بر امام حسین(ع) حادث شد سبب می شود قلب انسان رقیق تر شود.

 

وی تصریح کرد: گریه بدون اشک بر سیدالشهدا یکی از مراتب دوازده گانه بکاء بر سیدالشهدا است، از دیگر مراتب بکاء بر سیدالشهدا اشک هنگام دیدن آب خنک است.

 

وی با تاکید براینکه آخرین مرتبه از مراتب دوازده گانه بکاء بر سیدالشهدا رتبه تباکی است اظهار داشت: تباکی حالتی است که انسان به جهت ادب بر سیدالشهدا  دست خود را روی صورت بگذارد و ادای گریه بر سیدالشهدا را به خود بگیرد، زیرا در این حالت فرد توان گریه ندارد.


این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: حوض بندگی و رستگاری نصیب کسی نمی شود مگر آنکه بنده گریه کن سیدالشهدا باشد، یک قطره اشک بامعرفت بر سیدالشهدا سبب می شود انسان طهارت بندگی پیدا کند، مومن وارد بهشت نمی شود مگر آنکه گریه کن اباعبدالله باشد، گریه بر اباعبدالله موجب آمرزش گناهان می شود./817/203/ب1

ارسال نظرات