۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۹۷۴۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ملت ایران در سایه فرهنگ حسینی الگوی جهانیان شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به الگو و سرمشق بودن نهضت عاشورا برای جامعه امروز، گفت: ملت بزرگ ایران در سایه فرهنگ حسینی به ملتی مقتدر و الگو در جهان تبدیل شده اند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: الگو قرار دادن رفتار حسینی در منش و سبک زندگی، برپایی نماز اول وقت آن‌هم به جماعت و در میدان جنگ در ظهر عاشور، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران از روش و سیره امام حسین(ع) در ظهر عاشورا بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی، درس گرفتن از واقعه کربلا را از مهم ترین درس های عاشورا دانست و افزود: شیعه با پیروی از مکتب عاشورا و با تقویت روحیه شهادت و ایستادگی در مقابل ظالمان با عزت و اقتدار خواهد بود. 

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که عطر حسینی امروز در همه نقاط ایران اسلامی به استشمام می رسد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در سایه فرهنگ حسینی به ملتی مقتدر و الگو در جهان تبدیل شده اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که امروز عزاداران حسینی به عطر انقلاب حسینی معطر هستند، خاطرنشان کرد: پویایی و بالندگی امروز نظام اسلامی نیز به دلیل بهره گیری از فرهنگ حسینی است.

 

وی در ادامه افزود: مکتب سیدالشهدا(ع) بر اساس امر به معروف و نهی از منکر پایه ریزی شده است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، امنیت در جامعه اسلامی حاکم می شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به دسیسه ها و هجمه های مختلف دشمنان در ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان و مذاهب مختلف خاطر نشان کرد: هیأت مذهبی و برنامه های عزاداری ایام محرم باید کانون وحدت آفرینی و ایجاد همدلی و همزبانی بین مسلمانان باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قیام ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را بزرگ ترین رسانه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان دانست و تأکید کرد: عبرت های عاشورایی مورد تأکید مقام معظم رهبری را نیز باید به صورت جدی و با مباحث روز جامعه تبیین و بیان کرد.

 

وی کاهش اثرگذاری عزاداری حسینی را یکی از توطئه های دشمنان اسلام ناب برشمرد و افزود: دشمنان با برنامه ریزی و صرف هزینه‌های زیاد، در پی انحراف این مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبی را سست کنند بنابراین باید هوشیار و مراقب باشیم.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به الگو و سرمشق بودن نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای جامعه امروز گفت: معمار عاشورا خداوند است و عاشورا یک الگو و سرمشق برای همه بشریت است و این ارزشی است که خدا به این نهضت داده است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمن با هجمه‌های مدرن پیام محرم و عاشورا را هدف گرفته است چرا که نهضت عظیم حسینی و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بعد آن می‌تواند برای ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرین باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به تولید محتوا در برنامه های فاخر فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و تصریح کرد: بصیرت افزایی و تبیین واقعیت های پیدا و پنهان واقعه عاشورا در محتوای برنامه های فرهنگی لحاظ شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به نامگذاری محرم امسال با عنوان همدلی با حسین(ع) و همزبانی با زینب کبری(س) خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های گفتمانی، ایجاد وحدت و روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی، آشنایی با سبک زندگی اهل بیت(ع) و الگو گرفتن از این بزرگواران، استفاده از مضامین انقلابی و قرآنی در عزاداری ها و سینه زنی ها محور برنامه های محرم امسال است./950/202/ب1

ارسال نظرات