۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۹۷۵۰۱
حجت الاسلام ماندگاری:

درس امروز امام حسین، اصلاح رابطه ما با قرآن و عترت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مهم ترین درس امروز حسین را اصلاح رابطه با قرآن و عترت بیان کرد و گفت: برای اصلاح رابطه مان با قرآن و عترت باید رجوع به قرآن، تلاوت، تفکر و تعقل، عمل به دستورات، تبلیغ قرآن، دفاع از قرآن و عترت را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه در عاشورای حسینی در حسینیه فاطمه الزهراء نجف آباد، درس مهم عاشورا را پرهیز از مال حرام و کسب روزی حرام بیان کرد و گفت: سیدالشهدا در روز عاشورا چندین مرتبه با حالت های مختلف به برای اهل کوفه و شام سخنرانی کردند، ولی آنان شکم هایشان از حرام پر شده بود و حرف حق در آنها اثری نداشت.

 

وی با اشاره به این مطلب که روزی حرام انسان را به جایی می رساند که حتی سخن حق و ذریه پیامبر نیز در او اثر نمی کند، افزود: کوفیان و شامیان در روز عاشورا دو ظلم اساسی به حضرت اباعبدالله کردند، نخست به حرف های حضرت هیچ اعتنایی نکردند و دوم در جواب صحبت هایش هلهله و شادی می کردند.

 

حجت الاسلام ماندگاری درس امروز حسین را اصلاح رابطه با قرآن و عترت بیان کرد و گفت: در مجالس عزای سیدالشهدا گروهی تنها برای نوحه و گریه می آیند و یا تنها به عشق حضرت به زیارت حرمش می روند، ولی در عمل همانند کوفیان و شامیان، به حسین ظلم می کنند.

 

وی با اشاره به مراحل عاشورایی و کربلایی شدن افزود: برای عاشورایی شدن نیاز به شش قدم است که مقدم آن، ایمان و باور به قرآن و عترت است که باید باور کنیم که بدون قرآن و عترت در هر پست و مقامی که باشیم در پیمودن مسیر، دچار خطا و انحراف و سردرگمی خواهیم شد و تنها قرآن و عترت است که فرقان میان حق و باطل است که ظاهرش همیشه شبیه هم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با این بیان که در مملکت حسینی که آسیب هایی چون طلاق، رشوه، اعتیاد، فساد اداری، ربا بسیار بالا است تنها یک علت دارد و آن بلد نبودن مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی است و هر آماری یک پیام دارد و باید به این باور برسیم که قرآن و عترت که عالم به غیب و اصلی ترین آدرس تمام مسائل زندگی فردی و اجتماعی انسان در دنیا است.

 

وی کلام حق را نقشه و الگوی راه بشریت در دنیا بیان داشت و افزود: قرآن آدرس کتبی خداوند و ائمه اطهار آدرس شفاهی خداوند در پیمودن راه زندگی است و برای عاشورایی شدن باید شش قدم اساسی را برداشت.

 

قرآن و عترت مشاوران اصلی عالم هستی هستند  

حجت الاسلام ماندگاری رجوع به قرآن را قدم اول در کربلایی شدن بیان کرد و گفت: قرآن مشاور عالم هستی است و معلم قرآن و روایات، روحانیت و مراجع هستند که باید در کارها و امور زندگی به آنها رجوع کنیم و رجوع و پرسش قدم اول است که متاسفانه ما از قرآن به عنوان طناب چاه استفاده می کنیم نه نقشه راه و احیای رابطه با قرآن تنها در سایه پرسش از مفسران قرآن و روایات است.

 

وی دومین گام را تلاوت قرآن بیان کرد و بر اهمیت تلاوت عربی قرآن تأکید کرد و افزود: اگر ما ادعای پیروی از حسین را می کنیم باید شباهت هایی با حضرت داشته باشیم و سعی کنیم در خانه هایمان به جای صدای موسیقی، صدای تلاوت قرآن بلند شود که طبق روایات روزی 50 آیه تلاوت کنیم که قرآن و روایات صندوق پیامک های خداوند و اهل بیت است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تفکر و تدبر را گام دیگر در حسینی شدن بیان داشت و گفت: بر خلاف سخن گروهی معاند که گمان می کنند آنچه حسین در میدان کربلا انجام داد، بر اساس احساس بود نه تعقل و تفکر، باید گفت، تمام آنچه در قرآن و روایات اهل بیت بیان شده است تمام عقلانی است و این از شگردهای دشمنان است که نگذاشتند مردم در برابر دستورات الهی تفکر و تعقل کنند.

 

وی عمل کردن به قرآن، تبلیغ قرآن به دیگران از طرق مختلف با استفاده از تکنولوژی و وسایل ارتباطی امروزه، دفاع از قرآن و عترت دیگر گام های رسیدن به عاشورایی شدن است که اگر با جان و مال خود رابطه خود را با قرآن و عترت اصلاح نکردیم، شیطان ما را به جایی می رساند که به امام زمانمان سنگ بزنیم و مهم ترین وظیفه امروز ما امر به معروف و نهی از منکر است./1306/202/ب1

ارسال نظرات