۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۹۷۷۰۳
مشاور دبیر ستاد عالی مساجد کشور:

اخلاق کریمانه محور نشر حق و حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ مشاور دبیر ستاد عالی مساجد کشور با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در کوفه و شام با اخلاق کریمانه خود حقیقیت عاشورا را برای مردم برملا ساختند، گفت: اخلاق کریمانه محور نشر حق و حقیقت است.
عاشورا و اخلاق کريمانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ملانوری شامگاه دیروز در برنامه به رنگ خدا از رادیو معارف با بیان اینکه حق و حقیقت را همواره باید با بیان احسن به دیگران فهماند و با لجبازی، دعوا و جسارت نمی‌توان حقیقت یک کلام را حتی اگر قرآن باشد برای مردم معرفی کرد، گفت: آنچه موجب آشکار شدن حقانیت واقعه کربلا برای مردم شام و کوفه شد لحن و بیان احسن و هم چنین اخلاق کریمانه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود.

 

وی افزود: یزید و ابن زیاد سعی داشتند که با جابجا خواندن آیات قرآن امام حسین(ع) را شخصی نشان دهند که مرتد بوده و سرانجام هم به خاطر همین ارتداد توسط مردم کشته شده است که حضرت زینب(س) با اخلاق کریمانه و تفسیر درست این آیات و یادآوری کلام حضرت رسول(ص) و یادآوری دلاوری های حضرت امام علی(ع) و بیان خصوصیت‌های امام حسین(ع) سعی کردند باطن اعمال یزیدیان را آشکار کرده و معیار شناخت حق و حقیقت را به مردم نشان دادند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان باید با رفتار مسالمت آمیز حق و حقیقت را بیان کند و در این زمینه بر منطق تکیه کند زیرا در این صورت است که می‌توان حقانیت را اثبات کرد.

 

حجت الاسلام ملانوری اظهار کرد: با جدل و جنگ نمی‌توان حقانیت را به دیگران القا کرد و آیات قرآن هم این موضوع را به بهترین نحو بیان کرده و می‌فرمایند که سخن حق را با بیان احسن بیان کنید و همچنین خود آیات قرآن کریم در دعوت به تحدی هم همین شیوه منطق و جدل احسن را در مقابل مخالفان مد نظر قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) هم در صحرای کربلا تا جایی که ممکن بود از شیوه بیان احسن و موعظه حسنه استفاده کردند، افزود: امام(ع) حتی حضرت در گودال قتلگاه دست از موعظه حسنه برنداشتند و تاز مانی که توانستند سعی کردند با اخلاق کریمانه دعوت گر به حق و حقیقت باشند.

 

مشاور دبیر ستاد عالی مساجد کشور یادآور شد: ما هم باید به تبعیت از مولا و پیشوایمان با اخلاق کریمانه مردم را با حق و حقیقت دعوت کرده و سعی نکینم با بی احترامی موجب دلزدگی مردم از حق و حقیقت شویم./968/پ202/ی

ارسال نظرات