۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۹۷۸۸۵
نویسنده مصری:

آمریکا نگران از دست دادن جای پایش درعراق است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده مصری تاکید کرد:حامیان گروه های تروریستی تکفیری در سوریه بین چکش حمله‎های سنگین به مواضع این گروه‎ها و سندان راه حل سیاسی گرفتار شده اند.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مصطفی السعید، نویسنده مصری در مقاله ای که در روزنامه مصری الاهرام منتشر شده است، نوشت: جوزف دنفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا سراسیمه خود را به بغداد و اربیل رساند تا مانع درخواست عراق از روسیه برای مشارکت در حمله علیه داعش در خاک این کشور شود.


ادامه مقاله این نویسنده مصری به شرح زیر است:


آمریکا اعلام تشکیل اتاق عملیات مشترک در بغداد با مشارکت افسرانی از اارتش های روسیه، ایران، سوریه و عراق را مقدمه این درخواست بغداد می داند.


واشنگتن می ترسد که جاپاهای خود را در بغداد از دست بدهد و روسیه آن را پرکند.


آمریکا حتی نگران است که امکان تاثیر گذاری بر رخدادهای منطقه در دوره جدید را از دست بدهد و همه برنامه های آن نقش بر آب شود.


حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای تحت فشار قرار دادن رییس ستاد ارتش آمریکا از جایگاه قدرت با او سخن گفت و در مقابلش شروطی را در ازای عدم درخواست از روسیه برای مشارکت در جنگ علیه داعش در عراق قرار داد.


سه شرط مهم البعادی برای آمریکا عبارت از« شتاب در تسلیم سلاح های فروخته شده به عراق در سال های گذشته که تاکنون واشنگتن از تسلیم آنها به ارتش عراق خودداری کرده است»، «توقف تلاش های آمریکا برای آموزش و مسلح کردن بخش اهل سنت ارتش عراق که هدف آن جداسازی شمال و غرب عراق است» و «توقف اعتراض به مشارکت بسیج مردمی در نبردهای علیه داعش در استان های الانبار و نینوی که تاکنون با ادعای سنی بودن این استان ها و شیعه بودن اکثریت نیروهای بسیج مردمی صورت می گرفت»، است.


پژواک سفرغافلگیرکننده بشار اسد رییس جمهوری سوریه به روسیه همچنان طنین انداز است و به همین دلیل جان کری وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد تا همپیمانان ترک و سعودی واشنگتن را در وین دلداری بدهد و آنها را برای ملاقات با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه جمع وجور کند.


آمریکا درصدد است تا برای کنترل مشارکت روسیه در جنگ علیه داعش در سوریه با همپیمانان خود هماهنگی کند و به همین دلیل به آنها هشدار داده است تا از بیان تهدیدهای خیالی و توخالی مانند درگیری نظامی با روسیه دور شوند که تنها فرصتی برای روسیه و همپیمنانش برای ترسیم نقشه و سرنوشت آینده منطقه خواهد بود./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات