۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۹۷۹۴۱
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

خطبه حضرت زینب پس از عاشورا کاخ مستکبران را در هم کوبید

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: حضرت زینب(س) نیز از جلوه گران عصمت و طهارت در خاندان پیامبر اکرم(ص) است و پس از قیام عاشورا با سخنان خود دین اسلام و قیام عاشورا را زنده نگاه داشت، سخنان کوبنده حضرت زینب(س) همچون قیامی دیگر پس از واقعه عاشورا، کاخ مستکبران را فرو ریخت.
حجت الاسلام قبادي تجمع رهروان زينبي تجمع رهروان زينبي تجمع رهروان زينبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تجمع بزرگ رهروان زینبی عصر امروز با حضور مسؤولان اداره کل اوقاف، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، دیگر مسؤولان و عموم بانوان کرمانشاهی و با همکاری سپاه پاسداران در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار شد.


حجت‌الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: افراد بی شماری از صدر اسلام تاکنون جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه حفظ و ترویج دین مبین اسلام تقدیم کردند، افسران بسیاری در دفاع و پاسداری از دین خدا به شهادت رسیدند اما هیچ یک از آن ها به اندازه سه بانو در راه ترویج دین اسلام متحمل زحمات و مشقات نشدند.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زحمات سه بانو در صدر اسلام در کل تاریخ بشریت نظیر ندارد و آن سه بانو، حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) هستند که بیش از هر فرد دیگری برای ترویج دین تلاش کردند.


وی ادامه داد: حضرت خدیجه کبری(س) موقعیت اجتماعی و اموال فراوانی در میان قبیله های عرب داشت به طوری که در برخی منابع یکی از اموال وی را 120 هزار شتر که مال التجاره حضرت خدیجه (س) را به بازارهای جهانی منتقل می کردند تخمین می زنند، بسیاری از بزرگان عرب از حضرت خدیجه (س) خواستگاری کردند اما وی دست رد بر سینه همه آن ها زد و حضرت محمد (ص) را انتخاب کرد.

 

حجت الاسلام قبادی افزود: حضرت خدیجه(س) پس از ازدواج با پیامبر اکرم(ص) تمام اموال خود را در اختیارش قرار داد و زمانی که پیامبر مبعوث شد تمام دارایی‌های حضرت خدیجه(س) صرف نشر معارف اسلامی و کمک به فقرا شد به طوری که سه سال در شعب ابی طالب با سخت ترین شرایط زندگی کردند.


وی با اشاره به وجود پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) یادآور شد: حضرت زهرا(س) تربیت شده دست حضرت خیجه(س) و پیامبر اکرم(ص) بود و در تمام عالم نظیر نداشت، در طول 18 سال زندگی پربرکتش حتی یک نامحرم چهره او را ندید و در طول 9 سال زندگی مشترک با حضرت علی(ع) کوچک‌ترین بی‌احترامی و نافرمانی از امیرمؤمنان(ع) نکرد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تأکید کرد: حضرت فاطمه(س) خیرخواه امت پیامبر(ص) بود تا جایی که مهریه خود را شفاعت از گناهکاران امت پیامبر(ص) در روز قیامت قرار داد.


حجت الاسلام قبادی تصریح کرد: کرامات وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) و تربیت مبتنی بر قرآن آن حضرت ذریه ای پاک و نیکوبنیان نهاد و فرزندانی تربیت کرد که قیامی همچون عاشورا را رقم زدند.

 

وی گفت: حضرت زینب(س) نیز از جلوه گران عصمت و طهارت در خاندان پیامبر اکرم(ص) است و پس از قیام عاشورا با سخنان خود دین اسلام و قیام عاشورا را زنده نگاه داشت، سخنان کوبنده حضرت زینب(س) همچون قیامی دیگر پس از واقعه عاشورا، کاخ مستکبران را فرو ریخت.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: اسوه و الگو قرار دادن این بانوان می‌تواند زمینه‌ساز بروز عقلانیت و اقتدار در بانوان جامعه شده و صبر و استقامت فراوانی را برای آن‌ها به ارمغان آورد./857/202/ب2

ارسال نظرات