۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۹۷۹۴۲
کارشناس مذهبی:

حضرت زینب با حفظ معجر در اسارت پیام حجاب را فریاد زد

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام صابری عدم رعایت پوشش شرعی و ارتباط با جنس مخالف را ازعوامل انحراف جوانان دانست و گفت: این ارتباطات فقط درمواردی که طرفین قصد ازدواج دارند جایز است، بعد از شهادت امام حسین(ع) معجر از سر حضرت زینب(س) کشیدند اما ایشان مقاومت کردند و اسارت کشیدند تا حجاب بماند.
حجاب زينب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی صابری، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، امشب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد قمربنی هاشم خیابان معراج اصفهان برگزار شد، گفت: از مسائلی که دین اسلام آن را حرام دانسته ارتباط  با جنس مخالف است ولی متأسفانه در جامعه امروزی توجه به این امر کمرنگ شده است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه از ارتباط‌های حضوری گرفته تا ارتباطات مجازی به صورت عادی در نظرگرفته می شود، در بعضی موارد حتی اگر کسی با جنس مخالف ارتباط نداشته باشد، سبب سرافکندگی او است و عمق فاجعه آن جا است که بعضاً خانواده ها هم اطلاع دارند ولی عکس‌العملی نشان نمی دهند.

 

کارشناس مذهبی افزود: اسلام فقط در مواردی اجازه ارتباط با جنس مخالف  را می‌دهد که دو طرف قصد ازدواج دارند و با اطلاع خانواده‌ها می‌توانند ارتباطی در چهارچوب مشخص داشته باشند، در غیر این صورت اسلام  ارتباط دختر و پسر نامحرم را حرام می داند.

 

حجت الاسلام صابری بیان داشت: ارتباطات خیابانی سبب می شود فرد گرایشی به خانه و خانواده نداشته باشد و بیشتر تمایل به محیط بیرون از خانه و همنشینی با رفقا دارد و بیشتر وقت خود را با رفقایی سپری می کند که سبب انحراف و انحطاط فرد می شوند.

 

وی اظهار داشت: وقتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شهادت رساندند، معجر از سر حضرت زینب(س) کشیدند اما حضرت ایستادگی و مقاومت کردند، اسارت کشیدند تا حجاب بماند، حضرت رقیه(س) به شهادت رسید تا حجاب بماند پس مبادا ما نسبت به مسأله حجاب بی‌تفاوت باشیم، چرا که در قیامت باید جوابگوی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) باشیم، زینب(س) با ایستادگی خود پیام حجاب را فریاد زد.

 

کارشناس مذهبی ابراز داشت: علاوه بر زنان مردان ما هم باید رعایت حدود شرعی در پوشش و نوع رفتار خود را داشته باشند و از رفتار به سبک غربی و به دور از حیا اجتناب کرده و نگاه خود راکنترل کنند، جوانانی بوده اند که دردام گناه افتاده اند و مقدمات گناه برایشان فراهم شده ولی با صبر و تقوا و توکل به خدا خود را حفظ کرده اند و با این کار به درجاتی رسیده اند که توانسته اند حالات درونی انسان را ببینند، جوانان ما که دردفاع مقدس مردانه ایستادند و به شهادت رسیدند بهترین الگو برای جوانان امروز هستند.

 

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: متأسفانه اخیراً با هزینه های سنگین و گزافی که صرف ازدواج می کنند سبب می شوند که ازدواج برای جوانان مشکل شود و جوانان انگیزه‌ای برای ازدواج نداشته باشند و همین امر زمینه گناه و فساد را درجامعه ایجاد می‌کند و قلب امام زمان(ع) را به درد می آورد، مراسم های ازدواج را به گونه ای برگزار کنید که مورد توجه اهل‌بیت(ع) باشد./869/202/ب2

ارسال نظرات