۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۹۷۹۵۱
ششم آبان ماه صورت می گیرد؛

برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب در استان چهارمحال و بختیاری با حضور 400 ناشر کشوری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال از ششم تا دوازدهم آبان‌ ماه جاری نمایشگاه کتاب با آثار 400 ناشر بزرگ کشور در محل نمایشگاه ‌های بین‌ المللی شهرکرد برگزار و آثار این ناشران با 30 درصد تخفیف در اختیار بازدیدکنندگان قرار می ‌گیرد.
جواد کارگران، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، 4 آبان ماه، در نشست با اهالی رسانه و خبرنگاران این استان اظهار داشت: امسال از ششم تا دوازدهم آبان‌ ماه جاری نمایشگاه کتاب با آثار 400 ناشر بزرگ کشور در محل نمایشگاه ‌های بین‌‌المللی شهرکرد برگزار و آثار این ناشران با 30 درصد تخفیف در اختیار بازدیدکنندگان قرار می ‌گیرد.

 

وی ارتقای ارائه خدمت به مردم را اولویت مهم این اداره‌ کل عنوان کرد و افزود: تاکنون هفت شهرستان استان چهارمحال و بختیاری دارای اداره فرهنگ و ارشاد بودند که امسال در راستای خدمات‌ رسانی بهتر به مردم در دو شهرستان بن و سامان هم اداره فرهنگ و ارشاد راه‌ اندازی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که این اداره‌کل دبیر اجرایی شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌ های قرآنی در استان است، بیان داشت: شورای فرهنگی با تشکیل کارگروه ‌های خاص به بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پرداخته و راه ‌حل‌های ارائه شده در این کارگروه را با همکاری سایر ارگان‌ ها و دستگاه‌ های اجرایی به مرحله اجرا در می‌آورد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که رییس این دو شورا نماینده ولی ‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌ های قرآنی این استان وظیفه اجرای تمامی برنامه‌ های قرآنی شامل برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی و سایر فعالیت ‌های قرآنی در استان را داراست.

 

وی با بیان این که یازده پروژه فرهنگی و هنری در استان در حال ساخت است، افزود: فرهنگسرای بزرگ شهرکرد با یک سالن بزرگ یک هزار و 200 نفره، یک سالن 300 نفره، کتابخانه، سالن برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی، در خردادماه امسال افتتاح و در اختیار اصحاب اندیشه قرار گرفت.

 

کارگران گفت: استان چهارمحال و بختیاری دارای 8 مجتمع دیجیتالی است که هر کدام شامل کافی ‌نت، گیم‌نت، فضای ساخت انیمیشن، برگزاری کارگاه ‌های آموزشی و برگزاری مسابقات دیجیتالی است.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌ های فرهنگی مساجد سطح استان چهارمحال و بختیاری بیش‌ از 380 کانون است و بیش‌ از 150 کانون از این تعداد دارای کتابخانه با امکانات مناسب کتابخوانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری گفت:جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌ نشین با حضور 13 استان کشور در شهرستان بروجن، جشنواره شعر با گویش محلی با حضور چندین استان کشور در شهرستان اردل و جشنواره شعر طنز استانی در لردگان در نیمه نخست امسال برگزار شد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که جشنواره شعر طنز از برنامه‌های نیمه دوم امسال است، تصریح کرد: دو جشنواره تئاتر و جشنواره مشاعره استانی در شهریورماه امسال در شهرستان شهرکرد برگزار شد.

 

وی همچنین به برنامه های این اداره کل در ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: بیش‌ از 150 گروه تعزیه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و ساماندهی شده‌ اند که در ایام سوگواری محرم و صفر به برگزاری مراسم عزاداری ابا‌عبدالله‌ الحسین(ع) می ‌پردازند./9457/202/ب2

ارسال نظرات