۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۹۷۹۹۹
معاون دادستان انقلاب قزوین:

تنبلی و خمودگی ما، امام زمان را یا به مسلخ کربلا و یا در پس پرده غیبت می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ معاون دادستان انقلاب قزوین گفت: باید بدانیم بی خیالی، تن پروری، تنبلی و امثال آن اگر بر ما غلبه کند امام زمان را یا به مسلخ کربلا می‌برد و یا در پرده غیبت می‌نشاند. بنابراین باید در مجالسی که برای اهل بیت گرفته می‌شود روحیه حرکت و تلاش در افراد زنده شود که اگر چنین نشود آن محفل ناقص است و نتوانسته اهداف واقعی و سیره اهل بیت را عرضه کند.
حجت الاسلام محسن کرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محسن کرمی معاون دادستان انقلاب قزوین، صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) قزوین گفت: برخی چنان خود را طلب‌کار از دین می‌دانیم که گویی تمام بار و زحمت دین بر دوش آنها است در حالی که اگر اقدامات و کارهای خود را با سیدالشهدا(ع) بسنجیم خواهیم دانست که اگر قرار است کسی از دین طلبی داشته باشد بی شک آن سیدالشهدا(ع) است نه کسی دیگر.

 

وی با بیان این‌که سیره و مسلک اهل‌بیت را باید در عمل وارد زندگی خود کنیم گفت: اگر قرار است زینبی باشیم و جزء سپاه دوم امام حسین(ع) بعد از واقعه عاشورا با زعامت امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) قرار بگیریم باید حرکت کنیم و از حالت رکود و خمودگی خارج شویم.

 

معاون دادستان انقلاب قزوین افزود: باید بدانیم بی خیالی، تن پروری، تنبلی و امثال آن اگر بر ما غلبه کند امام زمانه را یا به مسلخ کربلا می‌برد و یا در پرده غیبت می‌نشاند. بنابراین باید در مجالسی که برای اهل بیت گرفته می‌شود روحیه حرکت و تلاش در افراد زنده شود که اگر چنین نشود آن محفل ناقص است و نتوانسته اهداف واقعی و سیره اهل بیت را عرضه کند.

 

این مسؤول با تاکید بر این‌که نمی‌توان نور اهل بیت را خاموش کرد گفت: این‌که عده ای گمان کنند که می‌توانند نور اهل‌بیت را خاموش کنند تصوری غلط و ابتر است چرا که دست نصرت الهی همواره آشکار است و این نور الهی در کل عالم در حال نورافشانی است.

 

وی امام حسین(ع) را به مانند آینه ای تشبیه کرد و افزود: در روز عاشورا دشمن با تصور قطعه قطعه کردن آیینه حسین(ع) فکر می کرد این نور را خاموش کرده در حالی که امام حسین(ع) مظهر نور خداست و هر چه قطعه قطعه تر شود نورش بیشتر و معرفت افزایی آن برای عاشقان و شیفتگانش نیز بیشتر می شود و جهانی را متاثر از حرکت خود می‌کند.

 

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به قدرت نفوذ و تاثیرگذاری امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) بعد از واقعه عاشورا عنوان کرد: چنان اوضاع بعد از افشاگری حضرت زین العابدین(ع) و زینب کبری(س) تغییر کرد که همه شامیان تسلیم و پشیمان از اقدامات خود علیه خاندان رسول‌الله(ص) شدند. 

 

معاون دادستان انقلاب قزوین ادامه داد: آثار این افشاگری هنوز هم در سوریه پیدا است چرا که فقط در دو کشور جهان اذان به سبک شیعه گفته می شود که عبارتند از ایران و سوریه. این نشان از اوج نفوذ شیعه در قلب‌ مسلمانان سوریه دارد.

 

این کارشناس حوزه فرهنگ و دین با اشاره به جنگ علیه سوریه عنوان کرد: بیش از چهار است که جریان مقاومت سوریه در مقابل دشمنانی از جمله آل سعود، آل خلیفه، داعش و دیگر فرقه ها با پشتیبانی مستقیم آمریکا و اسرائیل ایستاده است و نگذاشته آنها موفقیتی در این نبرد نابرابر به دست آورند. این از آثار حرکت زینب(س) است که مقاومت در سوریه امروز حرف نخست را می‌زند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر فریاد یا حسین(ع) و یا مهدی(عج) در سراسر جهان بلند است و هر روز بر تعداد شیفتگان و عاشقان اهل بیت اضافه می شود.

 

حجت‌الاسلام کرمی در پایان با تاکید بر این‌که باید زینبی زندگی کنیم و در همه احوال مانند این بانوی بزرگوار در دفاع از اسلام فریاد برآوریم گفت: اکنون زمان ان است که شمر و خولی زمان را بشناسیم و حسین زمانه را یاری کنیم. پس در این راه نیاز به بصیرت و آگاهی است که باید برای کسب آن ممارست و تلاش شود./955/202/ب3

ارسال نظرات