۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۹۸۰۳۵

انتقاد اردن از رژیم صهیونیستی برای ممانعت از نصب دوربین‌های نظارتی در مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ بعد از انتقاد سازمان اوقاف اردن از اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از نصب دوربین‌های نظارتی در مسجدالاقصی، اسرائیل به توجیه اقدام خود پرداخت.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از آنکه سازمان اوقاف اردن روز گذشته اعلام کرد، پلیس رژیم صهیونیستی بر خلاف توافق صورت گرفته، مانع نصب دوربین‌های نظارتی در مسجدالاقصی شده است، یک مقام در دفتر «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد، اسرائیل مایل به همکاری با تیم اردنی برای هماهنگی نصب هر چه زودتر دوربین‌های نظارتی 24 ساعت در این مسجد است.

 

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، سازمان اوقاف اردن روز گذشته با اعلام خبر ممانعت رژیم صهیونیستی از نصب دوربین‌های نظارتی، اظهار داشت، این اقدام ثابت می‌کند اسرائیل به دنبال نصب دوربین‌هایی است که به نفع خود باشد و نمی‌خواهد دوربین‌هایی را نصب کند که واقعیت را نشان دهد.

 

در واکنش به این موضوع نیز، مقام اسرائیلی مذکور گفت:‌ «اسرائیل قصد ندارد این کار را به تعویق بیاندازد بلکه مخالف اقدام سازمان اوقاف اردن است زیرا این کار با ما هماهنگ نشده بود».

 

بر اساس این گزارش، نصب دوربین‌های نظارتی در مسجدالاقصی یکی از گام‌‌های آرام کردن اوضاع به شمار می‌آید که در دیدارهای جداگانه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با نتانیاهو، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان مورد موافقت قرار گرفت.

 

بعد از آن بود که نتانیاهو با صدور بیانیه‌ای با نصب دوربین‌های نظارتی در مسجدالاقصی موافقت کرد و در عین حال به حفظ وضعیت موجود در این مکان مقدس متعهد شد و گفت مانند گذشته فقط مسلمانان اجازه عبادت در مسجدالاقصی را دارند و یهودیان و مسیحیان صرفا می‌توانند از این مکان بازدید کنند.

 

در رابطه با این مسئله «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز به اظهارنظر پرداخت و گفت، «من حامی آزادی مذهبی در همه جا هستم اما از اقدام نتانیاهو برای حفظ وضعیت حاکم بر مسجدالاقصی و همین طور توافق میان آمریکا، اسرائیل و اردن برای نصب دوربین‌های نظارتی در این مکان حمایت می‌کنم».

 

با این حال، به‌رغم موافقت‌های فوق، یک منبع ارشد نظامی در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم‌پست» از تداوم حملات فلسطینی‌ها برای مدتی طولانی خبر داد و گفت، «ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم»./994/ب102/د

ارسال نظرات