۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۹۸۰۸۸

تبیین فلسفه عزاداری محرم در مرکز آموزشی مسیحیان بلغارستان

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز آموزش دینی مسیحیان ارتدوکس بلغارستان، به تبیین فلسفه عزاداری محرم در این مرکز پرداخت.
بلغارستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان همراه با حجت‌الاسلام مفید کیائی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از مرکز آموزش دینی مسیحیان ارتدوکس بلغارستان بازدید و با دیمیتار کوستادینو، معاون علمی و آموزشی این مرکز گفت‌وگو کرد.


 
کوستادینو ضمن استقبال از این دیدار و ابراز علاقه به ارتباطات میان مبلغان دینی اسلام و مسیحیت، برگزاری این دیدارها را فرصت مغتنمی برای افزایش تعاملات دینی و معنوی میان دو کشور ایران و بلغارستان برشمرد و خواستار استمرار این جلسات شد.


 
پس از آن کیائی‌نژاد نیز که به عنوان مبلغ به کشور بلغارستان اعزام شده است، در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با فرهیختگان دینی این کشور، به تبیین وضعیت فعلی بشریت در جهان امروزی پرداخت و بحران هویت را از مهم‌ترین آسیب‌های امروزی جوامع بشری عنوان کرد و دین و معنویت را نیاز گمشده انسان‌های عصر حاضر دانست که بر این اساس، حضور مبلغان دینی برای اتصال به منبع وحی و دین می‌تواند راه‌گشای حل این مشکلات شود.


 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود درباره فلسفه مراسم بزرگداشت عزاداری حسینی در ایام محرم و درس عزت و آزادگی و انسانیت در زیر سایه مکتب حسینی، مطالبی را بیان کرد.


 
در پایان این دیدار هیأت ایرانی از کتابخانه مرکزی و واحدهای آموزشی و کلیسای این مرکز بازدید کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات