۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۸۱۵۰
رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما:

اولویت فعالیت رسانه ای دشمن تأکید بر تفرقه شیعه و سنی است/ 117 ماهواره در آسمان ایران فعال است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با بیان این که هدف عمده برنامه های رسانه ای دشمن به انحراف کشاندن جوانان و جامعه است، گفت: نقطه بازر و اولویت در فعالیت رسانه های بیگانه اعم از ماهواره و شبکه های اجتماعی شبهه افکنی توسط عربستان سعودی درباره اعتقادات شیعیان ،تأکید بر تفرقه شیعه و سنی و ترویج افراطی گری در بین اهل تشیع و تسنن است.
رييس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جعفر عبدالملکی رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دیدار اخیر مدیران ارشد سازمان صداو سیما با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در این دیدار فرمودند صداوسیما از برترین، مهم ترین و حساس ترین سنگر ها است.


وی افزود: حضرت آقا تأکید کردند که رسانه ملی صدای انقلاب بوده و دشمن با جنگ نرم در صدد استحاله درونی جمهوری اسلامی ایران است که مردم و مسؤولان هدف این جنگ نرم هستند، ایشان فرمودند که هدف جنگ نرم تغییر باورهای جامعه است.


رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با بیان این که دشمن در صدد ناامید کردن مردم نسبت به آینده نظام است، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند که دشمن از همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کرده و با برنامه ریزی به صحنه آمده از این رو رسانه ملی نیز باید برنامه داشته باشد که این برنامه باید بر دانش تحلیلی واقع بینانه استوار باشد.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به شدت مورد هجمه و تهاجم رسانه های بیگانه بوده که هدف غایی آن ها استحاله نظام است، ابزارهای دشمن رسانه های به ویژه رسانه های نوظهور همانند ماهواره ها هستند؛ حدود 117 ماهواره در آسمان ایران فعال است.


عبدالملکی با بیان این که هدف عمده برنامه های رسانه ای دشمن به انحراف کشاندن جوانان و جامعه است، ابراز داشت: نقطه بازر و اولویت در فعالیت رسانه های بیگانه اعم از ماهواره و شبکه های اجتماعی شبهه افکنی توسط عربستان سعوی درباره اعتقادات شیعیان، تأکید بر تفرقه شیعه و سنی و ترویج افراطی گری در بین اهل تشیع و تسنن است.


وی عنوان کرد: از جمله اولویت های سازمان صداوسیما انجام مطالعات پژوهش های عمیق در حوزه دین به منظور تدوین راهبردهای رسانه ای در جهت تقویت معرفت دینی مردم و تعامل و بهره مندی از ظرفیت علمی حوزه های علمیه برای غنای برنامه های اثربخش در رادیو و تلویزیون است.


رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما خاطرنشان کرد: سعی داریم که معارف دینی را از سرچشمه اصلی دریافت کرده و با پیرایش رسانه ای در اختیار مردم قرار دهیم تا بر غنای تولیدات صداوسیما بیفزاییم؛ هدف سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران روشنگری، تربیت و هدایت افکار عمومی به سوی نور و معرفت الهی است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات