۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۹۸۱۶۴
مدیرکل اوقاف اردبیل:

حضرت عباس الگوی ولایت مداری جوانان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به فضایل اخلاقی، ولایت پذیری و اطاعت محض از ولی امر از سوی حضرت عباس(ع)، گفت: ولایت پذیری آن حضرت باید در بین جوانان ترویج شود.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عصر امروز در آیین عزاداری به مناسبت دهه دوم ماه محرم در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین فضلیت حضرت ابوالفضل(ع) ولایت پذیری و اطاعت محض از ولی امر خود بوده که باید این شاخصه در بین جوانان در استان ترویج شود.

 

وی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیت‌های اخلاقی حضرت ابوالفضل(ع)، افزود: حضرت ابوالفضل(ع) براساس آموزه‌های قرآنی و سنت نبوی و علوی اطاعت کامل از ولی خدا را همواره در نظر داشت و هرگز گامی بر خلاف ایشان بر نداشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ویژگی‌های بارز دیگر حضرت عباس(ع) را اخلاص، شجاعت، بصیرت نافذ، ایمان محکم و استوار، جهاد علمی و عملی، علم و حکمت، ایثارگری، اخوت و برادری برشمرد و بیان کرد: وی خود را برای اطاعت از خدا و رسول(ص) و ولی امر(ع) خالص کرده و همه هستی‌اش را در راه ولایت در طبق اخلاص گذاشته بود.

 

حجت الاسلام قیامی، تصریح کرد: امام صادق(ع) در بیان ویژگی‌ها و خصوصیات آن حضرت به مساله بصیرت اشاره می‌کند و می‌فرماید؛ عموی ما حضرت عباس دارای بصیرتی نافذ و ایمانی استوار بود، وی همراه برادرش حضرت سید الشهداء با دشمنان دین خدا جنگید و به نیکویی از امتحان سخت الهی بر آمد و عاقبت به درجه شهادت نائل شد.

 

گفتنی است؛ در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به مدیحه سرایی پرداختند./937/202/ب1

ارسال نظرات