۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۹۸۳۰۷

یونیسف نسبت به وقوع فاجعه جدید درخصوص کودکان یمنی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف نسبت به وقوع فاجعه جدید قربانی شدن کودکان بیشتری در یمن به دلیل کمبود دارو و اقدامات بهداشتی هشدار داد.
يونيسف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آنتونی لیک مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف با افزایش حملات عربستان سعودی و ائتلاف همپیمان وی به مراکز درمانی و بهداشتی، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در حق کودکان به دلیل نبود دارو و امکانات پزشکی لازم هشدار داد.

 

 این مقام بین المللی گفت: مرکز بهداشتی ـ درمانی که دوشنبه شب گذشته هدف بمباران هواپیماهای عربستانی در شهر صعده واقع در شمال یمن قرار گرفت از جمله 39 مرکز بهداشتی درمانی است که تاکنون مورد حمله عربستان از مارس گذشته (اسفند) قرار گرفته است.

 

لیک افزود: کمبود شدید سوخت، دارو، برق و آب بسیاری کارها در یمن را به تعطیلی کشانده است؛ همچنین خطر شدید ناشی از انتشار بیماری های قابل پیشگیری و افزایش سه برابری شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه به طوری که بالغ بر بیش از نیم میلیون کودک می باشند، یمن را با بروز فاجعه جدیدی مواجه ساخته است.

 

وی بار دیگر با دعوت از طرف های ذی ربط برای احترام به قوانین بشر دوستانه و پایان دادن به این فاجعه افزود: 10 میلیون کودک یمنی در سراسر این کشور نیازمند کمک های بشر دوستانه هستند.


سازمان پزشکان بدون مرز شب گذشته اعلام کرد که حملات هوایی دوشنبه شب عربستان و هم پیمانانش به شمال یمن منجر به ویرانی بیمارستان حیدان در صعده که تحت نظارت سازمان بین المللی پزشکی فعالیت می کرد، شد.


سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز از عربستان و هم پیمانانش به دلیل حمله به بیمارستان حیدان توضیح خواست.


بمب افکن های عربستان از مارس (فروردین) گذشته تاکنون بیشتر مراکز بهداشتی درمانی صعده و حجه در شمال یمن را بمباران کرده اند.


عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده اند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.


در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید یا مجروح شده اند./981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات