۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۹۸۳۵۲
نشریات آلمان:

آمریکا ناچار به تغییر سیاست خود در قبال سوریه شده است

خبرگزاری رسا ـ درخواست از ایران برای حضور در نشست روز جمعه در وین با هدف رایزنی درباره بحران سوریه انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های آلمان داشت.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتشار اخباری مبنی بر دعوت از ایران برای حضور در نشستی در وین با هدف بررسی بحران سوریه، رسانه‌های آلمانی این موضوع را به طور ویژه مورد توجه قرار دادند.

 

نشریه آلمانی «اشپیگل» این مطلب را با تیتر «آمریکا به وضوح می‌خواهد با ایران همکاری کند» منتشر کرد و نوشت که وضعیت بحرانی سوریه نشان می‌دهد که آمریکا ناچار شده است در دیدگاه خود در این کشور تجدید‌نظر کند. به طوری که دولت آمریکا حضور نظامی در قالب نیروهای زمینی در سوریه را در دست بررسی دارد و نیز حضور ایران در مذاکرات برای حل بحران در این کشور را رد نکرده است.

 

روزنامه «اشتوتگارتر ناخریشتن» هم نوشت که آمریکا از ایران درخواست کرد که برای تعامل در زمینه سوریه همکاری کند. صدها هزار نفر کشته شدند. میلیونها تن آواره شدند و همچنان هیچ راهکاری برای حل بحران سوریه در دست نیست. هم‌اکنون فشارها برای حل بحران در این کشور بیشتر شده است. همین ها باعث شده تا آمریکا و هم‌پیمانانش به فکر راهکار دیگری باشند.

 

شبکه خبری (ARD) در خبری با عنوان: «آمریکا دیگر مخالف حضور ایران در زمینه حل بحران سوریه نیست.»، نوشت: در راستای جنگ با گروه تروریستی داعش در سوریه آمریکایی‌ها لحنی غیرمعمول را به کار گرفته‌اند. شواهد حاکی از آن است که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا هم حضور نظامی این کشور در قالب نیروهای زمینی را رد نکرده است. واشنگتن در اینکه همچنان با هم‌پیمانانش به مواضع داعش حمله کند را رد نکرده است.

 

شبکه خبری «دویچه‌وله» دیگر رسانه آلمانی است که به این خبر واکنش نشان داده و باتیتری پرسشی نوشته است: «آیا آمریکا سیاست‌های خود در سوریه تغییر داده است؟» وضعیت وخیم بحران سوریه نشان می‌دهد که آمریکا تحرکاتی را در خلاف جهتی که تاکنون داشته، در پیش گرفته است. شرایط به گونه‌ای است که هم حضور نظامی در سوریه و هم مذاکره با ایران مورد توجه آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

 

روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل» هم نوشت که آمریکا می‌خواهد که ایران هم پای میز مذاکره حضور داشته باشد. در واقع کاخ‌سفید می‌خواهد که ایران هم در این مذاکرات مشارکت داشته باشد.در کنار این موضع‌گیری جدید مسئله حضور نیروها زمینی نظامی آلمانی هم مطرح شده است.

 

«ویرتشافت ووخه» نوشت که آمریکا به روشنی راهکار دیگری را برای مبارزه با داعش دنبال می‌کند به همین دلیل ناگهان از حضور نیروهای نظامی صحبت به میان می‌آید و می‌‌گوید که با حضور ایران در مذاکرات سوریه شرکت داشته باشد./982/ب101/د

ارسال نظرات