۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۸۴۲۷
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی:

مدارس امام رضا الگوی ترویج فرهنگ اسلامی برای سایر کشور‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: مدارس امام رضا(ع) ظرفیت لازم برای اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی را در سایر مدارس کشور‌های اسلامی دارد.
امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد تقی فخریان، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، در نشست مشترکی که با حضور مدیران و اعضای شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی و معاون زیارت و هماهنگی امور زائران خراسان رضوی به منظور برنامه های سال 2017 برگزار شد، اظهار کرد: تلاش داریم تا مدارس امام رضا(ع) به ‌عنوان الگوی برتر مدارس ایرانی-اسلامی در کشور مطرح شود.
 

وی تصریح کرد: خوشبختانه مدارس امام رضا(ع) در فضای مجازی توانسته به خوبی معرفی شود و تاکنون مدیران مدارس شیعه کشورهای انگلستان، لبنان و هندوستان از امکانات مدارس امام رضا(ع) بازدید کرده‌ و از کیفیت آموزشی و نوع برنامه های این مدارس مطلع شده اند.
 

فخریان افزود:‌ همچنین مدیران مدارس شیعیان مسکو الگوهای مدارس امام رضا(ع) را برای دوره های تحصیلی مدارس خود انتخاب کرده‌اند و در حال شبیه سازی مدارس امام رضا(ع) هستند.
 

وی گفت: به‌ منظور برقراری ارتباط بیشتر با مدارس شیعه سایر کشورها رایزنی های لازم از طریق سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی با مدارس خارج از کشور برقرار شده است و همچنین درصدد ارائه الگوهای تربیتی، دینی و اسلامی این مدارس به وزارت آموزش و پرورش هستیم.
 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با بیان اینکه فضاهای آموزشی مدارس امام رضا(ع) مطابق با استاندارد‌های لازم آموزشی و پژوهشی است، افزود: دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) که در سال تحصیلی 93-94 آغاز به کار کرد، به لحاظ سطح آموزشی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و مجهز‌ترین مدارس در سطح کشور شناخته می شود.
 

گفتنی است، این نشست با حضور «محمدحسن واحدی»؛ معاون زیارت و هماهنگی امور زائران خراسان رضوی و اعضای شواری عالی فرهنگی استان در محل دفتر معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد./1310/102/ب2
 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات