۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۹۸۴۸۶
مسؤول تشکل های دینی نهاد تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

آمادگی روحانیان و هیئات مذهبی خراسان شمالی برای حضور در مراسم 13 آبان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از آمادگی روحانیان، هیئات مذهبی و تشکل های دینی این استان برای حضور پرشور در مراسم گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان خبر داد.
حجت الاسلام مفيدي- مسؤول تشکل هاي ديني تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام هادی مفیدی، مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست گرامیداشت یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: روحانیان، هیئات مذهبی و تشکل های دینی خراسان شمالی به عنوان اقشار پیش رو در حمایت از انقلاب و آرمان های اسلامی، در مراسم گرامیداشت سیزدهم آبان حضور پرشوری خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه روحانیان و طلاب، هیئات مذهبی و تشکل های دینی نقش مهمی در زنده نگاه داشتن یوم الله 13 آبان و اهداف این روز مهم و تاریخی انقلاب و نظام اسلامی دارند، افزود: هیئات مذهبی، تشکل های دینی و جامعه روحانیت به همراه سایر مردم  با حضور در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، این روز را گرامی داشته و بار دیگر بر تداوم استکبارستیزی و ممانعت از نفوذ دشمنان تأکید می کنند.

 

حجت الاسلام مفیدی خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی(ره) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده منطقه و جهان را فرا گرفته است.

 

وی تصریح کرد: یوم الله 13 آبان نیز تنها متعلق به دانش آموزان و دانشجویان نیست بلکه می بایست همه اقشار جامعه نسبت به برگزاری باشکوه آن احساس مسؤولیت کنند.

 

به گفته حجت الاسلام مفیدی در این رابطه به منظور حضور گسترده و پرشور هیئات مذهبی و تشکل های دینی در مراسم گرامیداشت سیزدهم آبان، نشست هایی با مسؤولان هیئات مذهبی برگزار می شود.

 

مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه فتنه های استکبار و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی روز به روز در حال مدرن تر شدن هستند، تصریح کرد: امروز دشمنان ملت و نظام با علم به این موضوع که ما در برابر هجمه های آنها هوشیار بوده و آگاهی های لازم را کسب کرده ایم، برای نفوذ به کشور از در دوستی وارد شده اند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود تأکید کرده اند که مبارزه با استکبار جزء اصول اساسی ما بوده و هر فردی که به دین مبین اسلام معتقد است باید از این اصل پیروی کند.

 

حجت الاسلام مفیدی با اشاره به اینکه امروز نماد استکبار، آمریکا و اسراییل است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما با ایده و تفکر استکبارستیزی در برابر نفوذ دشمنان ایستادگی کرده و با آن مبارزه می کنیم.

 

به گفته وی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایی رسیده ایم که دیگر هیچ مستکبری نمی تواند نسبت به ایران اسلامی ادعای ناشایستی داشته باشد چرا که همه دوستان و دشمنان به قدرت ایران پی برده اند.

 

حجت الاسلام مفیدی با اشاره به این موضوع که برخی از افراد با توجه به توافق هسته ای ایران و غرب گفته اند امسال نباید شعار مرگ بر آمریکا سر داده و آدمک نماد این کشور را به آتش بکشیم، اظهار کرد: برخلاف خواسته این افراد معدود، امسال مردم ایران اسلامی محکم تر از سال های پیش شعار مرگ بر آمریکا را فریاد زده و مراسم نمادین آتش زدن آدمک استکبار را نیز مفصل تر از سال های گذشته اجرا می کنند.

 

گفتنی است، روز 13 آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است./9314/202/ب1

ارسال نظرات