۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۹۸۴۹۳
وزیر اوقاف مصر:

با مذهب شیعه مشکلی نداریم

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر اعلام کرد که هیچ مشکلی میان ما و مذهب شیعه وجود ندارد و دین اسلام، خواهان همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب مختلف است.
وزير اوقاف مصر و رييس اداره اوقاف اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر روز چهارشنبه در دیدار شیخ عبداللطیف همیم رییس اداره اوقاف اهل تسنن عراق و هیات همراه در قاهره، اظهار داشت: با توجه و استناد به اصل "لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ"، به آزادی عقیده و به همه عقاید و مذاهب احترام می گذاریم.

 

وی درباره همزیستی میان شیعیان و اهل تسنن گفت: ما هیچ مشکلی با مذهب شیعه و دیگر مذاهب نداریم، ولی با استفاده از مذهب یا دین در جهت دستیابی به اهداف و خواسته های حزبی، سیاسی و طایفه ای مخالفیم.

 

وزیراوقاف مصر همچنین درباره هر نوع تلاش برای دخالت در امور کشورهای دیگر از طریق استفاده از دین، مذهب و نژاد هشدار داد.

 

براساس بیانیه وزارت اوقاف مصر، در این دیدار راه های همکاری میان وزارت اوقاف مصر و اداره اوقاف اهل تسنن عراق، به ویژه در زمینه آموزش امامان جماعت و مبلّغان مذهبی اهل سنت عراق در مراکز آموزشی وزارت اوقاف مصر و استفاده از تجارب آنان در مقابله با تروریسم بررسی شد.

 

از سوی دیگر، رییس اوقاف اهل تسنن عراق هم از تجربه وزارت اوقاف مصر در مقابله با تروریسم و از بین بردن تفکر افراطی و تحکیم اصول و مبانی میانه روی و تسامح، تمجید کرد./981/ب102/د

ارسال نظرات