۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۹۸۵۷۵

حمله پلیس ترکیه به دفاتر گروه رسانه‌ای «ایپک»

خبرگزاری رسا ـ پلیس ترکیه امروز به دفاتر رسانه‌ای وابسته به «فتح الله گولن» در آستانه انتخابات زودهنگام در این کشور حمله کرد.
ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس ترکیه، به دفاتر رسانه‌ای «ایپک» یکی از گروه‌های رسانه‌ای منتقد سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور حمله کرد و نیروهای امنیتی با توسل به زور در دفاتر این گروه رسانه‌ای را شکستند و وارد شدند.


‌ ‌
نیروهای پلیس ترکیه در حالی که تلاش می کردند وارد دفتر یک تلویزیون مخالف دولت شوند، با ممانعت صدها معترض مواجه شدند.


‌ ‌
بسیاری از این افراد روزنامه نگارها و خبرنگاران سایر رسانه ها بودند که با اقدام اخیر دولت در مواجهه با مجتمع رسانه ای «کوزا ایپک» مخالف هستند.


‌ ‌
نیروهای پلیس با کمک دستگاه های آب پاش ضدشورش معترضان را از مقابل ساختمان این مجتمع رسانه ای متفرق کردند.


‌ ‌
نیروهای امنیتی پس از ورود به ساختمان تلویزیون، پخش مستقیم برنامه ها را متوقف کردند.


‌ ‌
پایگاه خبری «جیهان» با سیاه دانستن این روز در تاریخ آزادی مطبوعات نوشت: صبح امروز، شهروندان ترکیه نیز تلاش کردند وارد این دفتر شوند تا به کارمندان این دفاتر کمک کنند اما پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کرد تا آنها را از محل دور کند.


‌ ‌
گروه رسانه‌ای ایپک کانال‌های تلویزیونی «بوگون» و «کانال تورک» و نیز روزنامه‌های «ملیت» و «بوگون» را در اختیار دارد و وبگاه BFNNews نیز متعلق به این گروه رسانه‌ای است.


‌ ‌
بازرسی از این مجتمع رسانه ای بخشی از برنامه دولت برای تحقیق و تفحص درباره شرکتها و سازمانهای مرتبط با فتح الله گولن، مرد قدرتمند عرصه سیاست در ترکیه است.


‌ ‌
این اقدام تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام ترکیه که قرار است اول نوامبر برگزار شود، صورت می‌گیرد که به اعتقاد تحلیل‌گران سیاسی، تلاش برای سانسور اخبار رسانه‌های آزاد و مستقل صورت می‌گیرد./982/ب101/د

ارسال نظرات