۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۹۸۵۷۷
مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم:

جهاد در تبلیغ علوم دینی نشانه ایمان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم احترام به مؤمن را از نگاه اسلام مستحب دانست و گفت: بی احترامی به مؤمن فعلی حرام و گناهی کبیره است.
حجت‌الاسلام مهدي رامشک، مدير مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگرای رسا، حجت الاسلام مهدی رامشک، پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری که در محل سالن اجتماعات مدرسه آیت الله مجتهدی قم برگزار شد تمسخر کردن نمادها و شحصیت‌های مذهبی و دینی از سوی افراد را یک تجربه تاریخی عنوان کرد و گفت: بررسی تاریخ انبیاء ما را به این نتیجه می‌رساند که انبیای الهی از این بی هنجاری اجتماعی بیشترین ضربه را خورده اند.

 

مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم راه طلاب حقیقی علوم دینی را به راه انبیای الهی تشبیه کرد و گفت: طلبه حقیقی کسی است که در مقابل این رفتارها و بی‌اخلاقی ها مسیر خدا را اولویت رسالت تبلیغی خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام رامشک رمز عبور از این گذرگاه را جدی بودن در رسالت تبلیغ عنوان کرد و گفت: خداوند در آیه 94 و 95 سوره حجر در پاسخ به این افراد چنین می فرماید«فَاصدَعْ بِمَا تُؤْمَرُ وَ أَعْرِض عَنِ الْمُشرِکِینَ‏. إِنَّا کَفَیْنَاکَ الْمُسْتَهْزِئِینَ».

 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی قم با اشاره به ترجمه این آیات گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید «آشکارا آنچه را مأموریت دارى بیان کن و از مشرکان روى گردان و به آنها اعتنا نکن ما شر استهزا کنندگان را از تو دفع خواهیم کرد».

 

حجت الاسلام رامشک با استناد به تفاسیر مختلف اوصاف اجتماعی این آیات را چنین توصیف کرد که به هر حال اعراض از مشرکان در اینجا یا به معنى بى‏ اعتنائى است و با ترک مبارزه و پیکار با آنها زیرا در آن زمان هنوز قدرت مسلمانان به مرحله‏اى نرسیده بود که در مقابل خشونت دشمن دست به مبارزه مسلحانه بزنند.

 

وی اظهار کرد: در این آیات سپس خداوند براى تقویت قلب پیامبر(ص) به او اطمینان می‌دهد که در برابر استهزاء کنندگان از وى حمایت می‌کند می‌‏فرماید«ما شر استهزاء کنندگان را از تو دفع کردیم».

 

مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم شمار این آیات در اعلان علنی خداوند درباره برائت از مسخره کننده گان را بی شمار توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در آیه 105 سوره المؤمنون در جواب این افراد در قیامت چنین می فرماید«أَلَمْ تَکُنْ آیَاتِی تُتْلَى عَلَیْکُمْ فَکُنتُم بِهَا تُکَذِّبُونَ» یعنی اینکه «آیا آیات من برایتان خوانده نمی شد و آنها را دروغ می انگاشتید».

 

حجت الاسلام رامشک احترام به مؤمن را از نگاه اسلام مستحب دانست و گفت: بی احترامی به مؤمن فعلی حرام و گناهی کبیره است./837/پ202/ی

ارسال نظرات