۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۹۸۵۹۷

همایش حقوق‌دانان آزاده برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش حقوق‌دانان آزاده امروز به همت مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان و با حضور جمعی از آزادگان و مسؤولان لشکری و کشوری در سالن سیدالشهدا(ع) بنیاد شهید برگزار شد.
حقوق زن 298597 298597 298597 298597 298597

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش حقوق‌دانان آزاده پیش از ظهر امروز به همت موسسه فرهنگی پیام آزادگان و با حضور حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، احدی مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام آزادگان و سردار یزدی معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از آزادگان و مسؤولان لشکری و کشوری در سالن سیدالشهدا بنیاد شهید برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش احدی مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان حاضر در مراسم و با اشاره به اهمیت این نشست گفت: خدمت به ایثارگران اعم از رزمندگان، شهدا و آزادگان با امنیت ملی گره خورده است.

 


وی افزود: خدمت به قشر ایثارگر یک آیینه تمام معنا از اهمیت نظام جمهوری اسلامی به قشر مجاهدین فی سبیل الله است، امید که این جلسات سبب تعامل و اقدامات لازم در این زمینه شود تا بحث حقوقی آزادگان با حفظ کرامت آنها حل شود.

 

مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان، بیان داشت: حقوق‌دانان حلقه اول محرمیت با مشکلات آزادگان هستند از حقوقدانان آزاده انتظار داریم افزون بر رفع مسائل حقوقی و قضایی آزادگان در حوزه های مرتبط به حقوقی کشور نیز وظایف خود را به شایستگی انجام دهند.

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نظام حقوقی در جوامع بشری بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل امروز جوامع بشری که مبدل به واقعیت روشن فرا روی نهادها و نظام های سیاسی خصوصا جوامع نسبتا توسعه یافته گردید نظام حقوقی در جوامع بشری است.

 

وی افزود: این نشست مبارکی است که از جامعه حقوق‌دانان آزاده با وزن علمی و مدیریتی که دارند به عنوان سرمایه بزرگ استفاده شود اگر چه ساده و آسان نیست، در این راستا ما باید ابتدا جامعه آزادگان را با حقوق خود آشنا کرده سپس آنها به استیفای حقوق خود قدم بردارند.

 

همچنین در این مراسم سردار یزدی معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان سخنرانی دیگر با اشاره به خاطراتی از روزهای پایانی دفاع مقدس، گفت: ارائه خدمات به ایثارگران و آزادگان یک وظیفه انسانی و ملی است در گذشته نیز برخی سهمیه رزمندگان را نوعی تبعیض می‌دانستند.

 

وی افزود: اینکه آزادگان و ایثارگران را باید در اداره کشور سهیم کنیم یک وظیفه ملی و بر عهده مسئولان است، نیاز است در راستای ارتقاء روحی، معنوی و اداری کشور قوانینی تصویب شود که ایثارگران و آزادگان سهم قابل توجهی در این قوانین دارند.

 

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نیاز به داشتن دورنما برای رسیدن به سرمنزل مقصود اظهار داشت: در راستای برنامه ششم توسعه باید موادی آورده شود که در برنامه سالیانه تاثیرگذار باشد، در حالیکه امروز قوانینی وجود دارد که برخی بدون اجرا مانده و یا با آیین‌نامه‌های دیگر نقض شده‌ است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل حقوقی ایثارگران به ویژه آزادگان باید قوانینی تصویب شود که قابلیت تنظیم، تبیین و پیگیری را داشته باشد.

 

همچنین در ادامه حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، به عنوان یکی دیگر از سخنرانان، گفت: ما باید با علم و دانش کاری اساسی و مدون انجام دهیم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

 

وی افزود: در این راستا باید بخش انتظارات در زمینه ایثار و شهادت را منطقی کرده و قوانینی را عملیاتی و اجرایی کنید که سبب تصویب ایثار و ایثارگری در نسل جوان امروز و آینده شود.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، عنوان کرد: قانون برای عموم است در برخی مواقع حمایت بیش از اندازه خوب نیست و باری برای نظام خواهد بود.

 

این نشست تخصصی به منظور بررسی چالش‌ها و مشکلات حقوق ی آزادگان و با اهداف آشنای با حقوقدانان آزاده شاغل در دستگاه‌ها، تقویت جایگاه موسسه در مراجع قانونی، قضایی و اجرایی، شناسایی و برقراری ارتباط با حقوقدانان و وکلای آزاده، ایجاد زمینه‌های لازم در تقویت بستر حمای‌های قانونی، قضایی و حقوقی از آزادگان، ارائه گزارشی از کلیه فعالیت‌ها و اموری که توسط موسسه برای جامعه ایثارگران صورت پذیرفته، شناسایی مشکلات عمده و عدیده حقوقی آزادگان و ارتقای همکاری بین موسسه و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد./807/202/ب1

ارسال نظرات