۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۹۸۷۳۱

تلاش بی وقفه رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ مسجد مبارک الاقصی از چند هفته پیش آماج تعرضات وحشیانه اشغالگران صهیونیست قرار گرفته است. این تعرض‎ها یادآور همان اقدامات دشمن صهیونیستی علیه حرم حضرت ابراهیم (ع) است. اقداماتی که به تقسیم این مکان مقدس میان یهودیان و مسلمانان انجامید.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تقسیم حرم حضرت ابراهیم (ع) نتیجه طرحی از پیش تعیین شده است که در چندین مرحله به اجرا درآمد، در مرحله نخست شمار زیادی از اشغالگران صهیونیست به صورت دوره ای وارد این مکان مقدس شدند و در جریان آن درگیری هایی میان آنان و فلسطینیان صورت گرفت.

 

یک یهودی راستگرای نژاد پرست تندرو در بیست و پنجم ماه فوریه سال 1994 شمار زیادی از نمازگزاران فلسطینی را در حین اقامه نماز صبح در محوطه این حرم به رگبار بست که در پی این جنایت 29 فلسطینی به شهادت رسیدند. این کشتار خشم ملت فلسطین را برانگیخت.

 

رژیم صهیونیستی از این کشتار در جهت اجرای طرح شوم خود در زمینه این حرم سوء استفاده کرد، این رژیم از زمان اشغال کرانه باختری در سال 1967 شروع به ریختن این طرح کرده بود.

 

رژیم صهیونیستی در حال حاضر می کوشد تا مسجد الاقصی را میان مسلمانان و یهودیان تقسیم کند، همان اقدامی که در حرم حضرت ابراهیم (ع) صورت گرفت.

 

دشمن صهیونیستی بی وقفه در جهت تخریب مسجد مبارک الاقصی و ساخت معبد کذایی بر روی آن تلاش می کند.

 

در سال 2000 آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به همراه صدها نظامی اسرائیلی وارد مسجد الاقصی شد که این اقدام به شکل گیری انتفاضه الاقصی انجامید. اداره اوقاف اسلامی از آن زمان به بعد ورود گردشگران غیر مسلمان به مسجد الاقصی را ممنوع کرد.

 

دولت صهیونیستی در آوریل سال 2003 به صورت خودکامه با ورود گردشگران غیر مسلمان به مسجد الاقصی موافقت کرد. از آن زمان به بعد وضعیت مسجد الاقصی به نفع مسلمانان نیست.

 

ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی با حمایت ماموران پلیس اسرائیل، زمینه ساز ورود غیر مسلمانان به این مکان مقدس شد. پس از آن اشغالگران صهیونیست از ورود فلسطینیان زیر 40 سال به این مسجد ممانعت کردند.

 

نظامیان صهیونیست به موازات این تجاوزات شروع به حفاری ها در زیر و اطراف مسجد الاقصی کرد. این حفاری ها در چارچوب طرح تقسیم مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان صورت گرفت.

 

رژیم صهیونیستی ادعا می کند هدفش از این حفاری ها یافتن نشانه ها و آثار معبد کذایی است، حال آنکه هدف اصلی اش تخریب مسجد الاقصی است.

 

رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود در مسجد مبارک الاقصی شدت بخشیده است؛ به نحوی که از ورود نمازگزاران فلسطینی زیر 40 سال به داخل این مکان مقدس ممانعت می کند و ماموران پلیس اسرائیل دست به سرکوب فلسطینیان حاضر در آن می زنند.

 

رئیس کمیته عالی اسلامی فلسطین گفت:« هدف نهایی اسرائیل از این حفاری ها ساخت معبد کذایی بر روی ویرانه های مسجد الاقصی است، اسرائیلی ها به دنبال تقسیم مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان هستند.»

 

شیخ عکرمه صبری ادامه داد: اسرائیل می خواهد سناریوی تقسیم حرم حضرت ابراهیم (ع) را در مسجد الاقصی پیاده کند.

 

وی تاکید کرد: هرگز به اسرائیل اجازه چنین کاری را نخواهیم داد./982/ب101/د

ارسال نظرات