۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۹۸۷۵۴
استاد حوزه و دانشگاه:

تبعیت مردم و مسؤولان از ولی فقیه رمز پایداری ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تنها راه پایداری جمهوری اسلامی ایران، تبعیت مردم و مسؤولان از ولی فقیه است، گفت: انتظار تابع بودن ولی فقیه از مردم یک حرکت انحرافی است، چرا که رأی مردم برای تشخیص حق نیست، بلکه برای پی بردن به راه حق است.
جشنواره مسابقات قرآني مدهامتان كاشان ولايت فقيه ولايت فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بعدازظهر جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان در زیارت درب زنجیر کاشان، با اشاره به این که قرار گرفتن در محضر قرآن توفیق بسیار ارزشمندی است، گفت: در زندگی اهل قرآن بودن موجب آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون انسان و موجب نورانیت و برکت زندگی می شود.

 

وی با تأکید بر این که قرآن گوهر ارزشمندی است، گفت: علامه حسن زاده عاملی  معتقد بود یکی از اعضای بدن خود را نمی داشت  و به جای آن قرآن را حفظ می شد.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که بسیاری از بزرگان آرزوی حفظ و فهم قرآن را داشتند، گفت: حافظان و قاریان قرآن گوهر بزرگی را در اختیار دارند که باید قدر این توفیق را داشته باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند در سوره یوسف به پیامبر اسلام(ص) می فرماید به مردم بگو من مردم را به سوی خداوند دعوت می کنم که این دعوت من از روی بصیرت و آگاهی و نه از روی جهالت و نادانی است و نه تنها من بلکه پیروان من باید بصیر و آگاه باشند.

 

وی افزود: خداوند در سوره فرقان می فرماید مؤمنان راستین کسانی هستند که در زمان دعوت به دین، از روی کری و کوری به سجده نمی روند، بلکه از روی آگاهی و بصیرت به سجده می روند.

 

حفظ قرآن منهای بصیرت ارزشی ندارد

وی با تأکید بر این که اسلام از قاری و حافظ نشدن و نماز نخواندن مسلمانان ضربه نخورده است، چرا که در تاریخ اسلام  افراد زیادی بودند که نماز و روزه های بسیاری بجای می آورده اند، افزود: آنچه باعث شکست می شود عدم بصیرت است.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که حافظ قرآنی که بصیر نباشد، حفظ قرآن او ارزشمند نیست، گفت: در ابتدای انقلاب با ذکر نام امام راحل، مردم سه صلوات ختم می کردند که برخی این موضوع را جفا در حق پیامبر(ص) می دانستند درحالی که صلوات به معنای درود فرستان به پیامبر اسلام(ص) است و امام راحل نیز ادامه دهند راه پیامبر(ص) است که این مهم نمونه بارز بصیرت است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این که برخی برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند، اما به امام زمان خود توجهی ندارند و به شمر 1400سال قبل لعن می فرستند، اما یزید بودن برخی افراد زمان را قبول ندارند، ادامه داد: این نوع تفکر نشان از توقف در 1400 سال قبل است.

 

ولی فقیه بخش زنده دین است

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این که در روایت  است، اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار است و به هیچ چیز به اندازه ولایت سفارش نشده است، گفت: اهمیت ولایت به دلیل بخش زنده بودن دین است، اما قرآن صامت است و باید آن را برای ما معنا کنند.

 

وی با تأکید بر این که ولی باید قرآن را برای ما معنا کند، گفت: مشکل مردم صدر اسلام در عدم شناخت از ولی زمان خود و تنها گذاشتن ایشان بود.

 

به گفته وی، بعد از شهادت اباعبدالله(ع) قیام های زیادی در کشورهای متعددی انجام شد که آنها به این مهم پی نبرده بودند که قیام باید تحت رهبری امام معصوم و نه از روی هوا و هوس و انتقام باشد.

 

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به این که تنها راه پایداری جمهوری اسلامی ایران، تبعیت مردم و مسؤولان از ولی فقیه است، گفت: انتظار تابع بودن ولی فقیه از مردم یک حرکت انحرافی است، چرا که رأی مردم برای تشخیص حق نیست، بلکه برای پی بردن به راه حق است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر این که وظیفه حاکم اسلامی بیان حق است، گفت: مردم باید پیرو ولی فقیه باشند نه اینکه ولی فقیه پیرو مردم باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن گوهر ارزشمندی است که در سایه بصیرت به نتیجه می رسد و مصداق آن تابع محض ولی فقیه بودن است./1307/203/ب2

ارسال نظرات