۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۹۸۷۵۸
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق:

انتقاد از شیوه مدیریت بحران اقتصادی از سوی دولت و تأکید بر حرمت قمه زنی

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق با اشاره به مشکلات مختلف موجود در عراق خواستار حل مشکلات اقتصادی و آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته بصره که در مسجد الشویلی برگزار شد، بر ضروت اجرای اصلاحات به صورت صحیح تاکید کرد و گفت: قطع حقوق استادان دانشگاه‎‎ها و نصف کردن حقوق برخی از کارمندان راه حل صحیحی برای رفع مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد نیست.


وی علما را همراه و یاور استادان دانشگاه‎ها خواند و خاطرنشان کرد: اعتصاب و عدم انجام وظایف موجب آسیب به مسیر تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان می‎شود. استادان دانشگاه‎ها باید خواسته‎های خود را به روش‎های دیگر که موجب ایجاد هرج و مرج در کشور نشود، پیگیری کنند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی همچنین خواستار تسریع در رسیدگی به بیمارستان شهر الزبیر در استان بصره و تکمیل کادر پزشکی آن شد.


خطیب جمعه بغداد خواستار حل مشکلات اقتصادی عراق شد


حجت الاسلام عادل الساعدی، خطیب جمعه شهر بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، از کارشکنی و عدم انجام وظایف مسؤولان انتقاد کرد و گفت: بارها نسبت به مشکلات پس از بارش باران در مناطق و شهرهای مختلف عراق هشدار داده‎ایم و گفته‎ایم هنگامی که در بغداد باران می‎بارد شهر دچار آب گرفتگی گسترده می‎شود به طوری که بعضی از خانواده‎ها مجبور به ترک خانه‎های خود هستند.


امام جمعه بغداد خواستار بازنگری دولت و مسؤولان نسبت به وضعیت اقتصادی عراق در زمینه‎های مانند هزینه‎های برق و حقوق کارمندان برای رفع مشکلات مالی در این کشور شد.


وی مشارکت عراق در حل مشکلات سوریه را پسندیده برشمرد و گفت: مشارکت عراق برای حل مشکلات سوریه و مقابله با تهدید و خطرهای آینده، فعالیت نیکو و پسندیده دولت برای ایفای نقش در سطح بین المللی است.


امام جمعه کوفه بر آمادگی دولت برای برگزاری مراسم اربعین تاکید کرد


حجت الاسلام هادی الدنیناوی، خطیب جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه در استان نجف برگزار شد، از حکومت مرکزی عراق خواست که خود را برای برگزاری مراسم اربعین آماده کند.
 

وی خواستار برنامه ریزی برای وسایل نقلیه در طول مراسم اربعین شد و افزود: مسؤولان باید از مشکلات موجود در سال‎های گذشته در طول مراسم اربعین درس بگیرند و آن را در امسال تکرار نکنند.


امام جمعه کوفه با اشاره به سخنان چند روز پیش حجت الاسلام سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر، خواستار برگزاری تظاهرات‎های مسالمت آمیز برای اجرای اصلاحات در همه استان‎ها شد.

 

خطیب جمعه منطقه خضراء بغداد قمه زنی را حرام اعلام کرد


حجت الاسلام حسین المرعبی، خطیب جمعه منطقه خضراء در استان بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه الزهرا (س) برگزار شد، بر ضرورت رسیدگی به وضعیت آوارگان با توجه به رسیدن فصل بارش باران شد و گفت: متاسفانه در چند روز اخیر در برخی از مناطق و اردوگاهی که آوارگان ساکن بودند، دچار آب گرفتگی بر اثر بارش باران شده‎اند.


وی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از نیروهای مسلح و بسیج مردمی در مبارزه با جریان تروریستی داعش در استان الانبار و منطقه بیجی گفت: مجاهدان پیروزی‎های ارزشمندی را در میدان‎های نبرد به دست آورده اند که تحسین و تمجید همگان را به همراه داشت.


خطیب جمعه خضراء تلاش برخی از شیعیان برای ضرر به بدن به هر وسیله‎ و روشی مانند قمه و یا زنجیر‎های آهنین را غیر صحیح و دور از عقل دانست و خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات توهین به مذهب، ضرر به بدن و حرام است./994/ب933/د

ارسال نظرات