۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۸۷۶۲

تقدیر یک سازمان اسلامی در آمریکا از مواضع ضد اسلام هراسی نامزد ریاست جمهوری

خبرگزاری رسا ـ سازمان روابط اسلام و آمریکا در بیانیه ای از مواضع نامزد دموکرات ریاست جمهوری در دفاع از مسلمانان و مبارزه با اسلام هراسی تقدیر کرد.
تقدير سازمان روابط اسلام و آمريکا از مواضع نامزد دموکرات رياست جمهوري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک سازمان اسلامی در آمریکا از وعده های انتخاباتی نامزد دموکرات ریاست جمهوری این کشور استقبال و تقدیر کرد.

 

روبرت مککا، مدیر امور دولتی سازمان روابط اسلام و آمریکا در بیانیه ای گفت: سخنان ضد نژادپرستی برنی سندرز (سناتور دموکرات) غیر قابل چشم پوشی است، زیرا تاکنون تنها عده کمی از نامزدهای ریاست جمهوری علیه اسلام هراسی موضع گرفته اند.

 

وی افزود: تعهد برنی سندرز برای همکاری و مقابله با اسلام هراسی و همه انواع نژادپرستی، مایه دلگرمی است.

 

برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت و نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات به هنگام سخنرانی در دانشگاه جرج میسون از دانشجویی مسلمان خواست که به روی جایگاه آمده و در ادامه سخنرانی به او کمک کند.

 

رماز عبدالقادر در این سخنرانی در حال سر دادن شعار علیه صحبت های ضد اسلامی نامزد جمهوری خواه یعنی بن کارسون بود که مورد دعوت برنی سندرز قرار گرفت.

 

عبدالقادر ضمن اشاره به این که صحبت های اسلام ستیزانه در رقابت های انتخاباتی چه تاثیری بر وی گذاشته است، در صحبت با سناتور برنی سندرز گفت: همه مردم آمریکا در موضوع مبارزه با همه انواع نژادپرستی با هم متحد باشند.

 

این اولین بار نیست که سناتور سندرز اسلام هراسی را در آمریکا به چالش کشیده است. وی در مورد بازداشت احمد محمد دانش آموزی که ساعتی دست ساز را به مدرسه آورده بود گفت: ما باید به شدت علیه تبعیض علیه مسلمانان مبارزه کنیم.

 

موضع گیری های برنی سندرز، نامزد دموکرات، که به ظاهر در دفاع از اسلام در آمریکا اتخاذ می شود، در حالی است که دو نامزد جمهوری خواه در موضع گیری های اخیر خود خشم مسلمانان را برانگیخته اند.

 

دونالد ترامپ جمهوری خواه در آخرین اظهار نظر خود خواستار تعطیلی همه مسجدهای آمریکا به بهانه مبارزه با افراطی گری و تروریسم شده بود و بن کارسون دیگر نامزد جمهوری خواه نیز در یک گفتگوی تلویزیونی ریاست جمهوری آمریکا رو منصبی دانست که هیچ مسلمانی نباید به آن برسد./847/ب901/د

ارسال نظرات