۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۹۸۷۶۷

تعطیلی عمومی در کشمیر در سالگرد اشغال این منطقه از سوی هند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان کشمیر در اعتراض به اشغال 68 ساله این منطقه از سوی هند، تعطیل عمومی کردند.
مردم کشمير خواستار استقلال از هندوستان شدند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود گذشت 68 سال، هنوز تلاش هندوستان برای الصاق منطقه کشمیر به این کشور موجب دو دستگی بین مورخان شده است. این مورخان تلاش هندوستان را موجب بالاگرفتن روز افزون تنش هسته ای بین دو کشور همسایه هند و پاکستان می دانند.

 

یک مورخ هندی که خواست نامش فاش نشود، در این مورد گفت: اظهار نظر در مورد موضوع چگونگی و زمان تلاش هند برای الصاق منطقه کشمیر به این کشور و نیز هدف اصلی ارسال نیروهای هندی به منطقه کشمیر در سال 1947، دشوار است.

 

وی افزود: از آنجایی که هیچ کس در این جایگاه نقل حقیقت وقایع سال 1947 قرار ندارد، اسناد تلاش هندوستان در این کار همانند خود موضوع بسیار جنجال برانگیز است.

 

این مورخ ناشناس در ادامه گفت: آنچه که به نظر می آید حتی رهبران منطقه کشمیر، چه از جناح اکثریت و چه از جناح جدایی طلب، از این واقعیت مطلع نبودند که در آینده چه بحرانی در این منطقه به وقوع خواهد پیوست.

 

به دلیل اشغالگری هند، از سال 1947 تاکنون، در کشور پاکستان و نیز منطقه کشمیر روز 27 اکتبر را روز سیاه می نامند.

 

امسال نیز مردم مسلمان منطقه جامو و کشمیر در اعتراض به این اشغالگری 68 ساله، تمام امور روزمره خود را در تاریخ 27 اکتبر تعطیل کردند.

 

گفتنی است که دو کشور هند و پاکستان پیش از استقلال از استعمار انگلستان، یک کشور بودند اما پس از استقلال با مرزبندی های جدید، قرار شد که جمعیت مسلمان در کشوری به نام پاکستان و جمعیت هندو در کشوری به نام هندوستان جمع شوند. اما مرزبندی های مناقشه برانگیز و استعماری موجب شد که این دو کشور همیشه در حالت تنش و نزاع به سر برند./847/ب902/د

ارسال نظرات