۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۹۸۸۳۴

فضل الله بر لزوم آزادی شیخ نمر تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت آزادی شیخ نمر را بهترین تصمیم ممکن دانست و مقامات سعودی را نسبت به سرکوب آزادی بیان برحذر داشت.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، نسبت به حکم اعدام شیخ نمر واکنش نشان داد و گفت: شیخ نمر به شدت نسبت به وحدت اسلامی و ملی و امنیت داخلی کشورش حرص دارد. با توجه به تأکید اسلام بر پذیرش نقد، صدور چنین حکمی به هیچ وجه شایسته نیست.

 

وی افزود: همچنان انتظار آزادی شیخ نمر و کاهش از تنش میان پیروان مذاهب را داریم و این مساله را بهترین تصمیم ممکن می دانیم.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به برگزاری مذاکرات در وین برای پایان بحران در سوریه تصریح کرد: همه تلاش ها باید در راستای توقف خونریزی در این کشور صورت گیرد چرا که زمان پایان مصائب ملت سوریه فرارسیده است.

 

امام جمعه بیروت ایستادگی ملت فلسطین در برابر صهیونیست ها را ستودنی توصیف کرد و ادامه داد: فلسطینیان با وجود همه تهدیدها و تجاوزها و سلب تابعیت ها همچنان مقاومت کرده و انتفاضه را ادامه می دهند. تجاوز صهیونیست ها علیه ملت فلسطین در پرتو سکوت کشورهای عربی و اسلامی و سازمان های حقوق بشر جهان صورت می گیرد.

 

وی خاطر نشان ساخت: ملت فلسطین بیش از گذشته هوشیارتر شده است و فریب بازی های رژیم صهیونیستی را نمی خورد و اجازه نمی دهد آرزوی نماینده صهیونیستی مبنی بر اهتزاز پرچم این رژیم بر فراز مسجد الاقصی محقق شود.

 

فضل الله به کشف مواد مخدر از شاهزاده سعودی در فرودگاه لبنان اشاره کرد و گفت: مواد مخدر به یکی از مشکلات بزرگ لبنان و جهان عرب و وسیله ای برای فساد جوانان و تخریب خانواده ها و تهدید امنیت اجتماعی و ارزش های دینی و اخلاقی مبدل شده است. از نیروهای امنیتی به دلیل جلوگیری از انتشار این پدیده تشکر کرده و از آنان می خواهیم با کسانی که در پی گسترش پدیده هستند با مشت آهنیت برخورد کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات