۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۹۸۹۰۸

انتقاد شدید یکی از علمای اهل‎تسنن لبنان از برخورد دارالافتا با علمای حامی مقاومت

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش توحید اسلامی لبنان از اقدامات دارالافتای این کشور در برخورد تبعیض آمیز با عالمان دینی حامی مقاومت به شدت انتقاد کرد.
هاشم منقاره رييس جنبش توحيد اسلامي لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ هاشم منقاره، رییس جنبش توحید اسلامی لبنان در نشست جمعی از علمای لبنان تاکید کرد که دارالافتای لبنان باید از جریان های سیاسی و کشمکش‌های داخلی کناره گیری کند.


این عالم اهل سنت لبنان افزود: ما شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان را به عنوان یک شخص معتدل می دانیم که در یک مسیر واحد و با توجه به اصل وحدت اسلامی گام برمی دارد اما احضار برخی علمای اهل سنت به دارالافتا و تعهد گرفتن از آنان مبنی بر عدم فعالیت خارج از چارچوب رویکرد دارالافتا نشان از اقدامات جهت دار این مرکز علمی و فقهی دارد که در شأن آن نیست.


منقاره تصریح کرد: علمایی که به دارالافتا احضار شدند از علمای حامی مقاومت بودند که به آنان گفته شد اگر به اقدامات حمایتی خود از مقاومت ادامه دهند، حقوق و مزایای آنان قطع خواهد شد.
حال باید از مقامات دارالافتا این سوال را پرسید چرا به عالمانی که از جریان‌های تندوری داخلی و طبقات فاسد سیاسی حمایت می کنند هشدار داده نشد و از آنان خواسته نشد که در رفتار خود محدودیت‌های لازم را اجرا کنند.


عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان گفت: این اقدامات تنها موجب می شود که اصل وحدت اسلامی در کشور اجرا نشود و آتش اختلافات داخلی شعله ور شود. دارالافتا یک مرکز علمی است که باید نسبت به تمام مسلمانان و عالمان دینی به صورت عادلانه و یکسان برخورد کند.


رییس جنبش توحید اسلامی در پایان از دارالافتا و مقامات آن خواست که به مصالح  منافع مردم بیندیشند و اقدامی انجام ندهند که بر میزان تشنج فضای حاکم بر کشور بیفزاید./1321/
ب902/د

ارسال نظرات