۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۹۸۹۲۳
کارشناس عربستانی مطرح کرد؛

آل‎سعود شیعیان را کافر می‎داند

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس معروف عربستانی تصریح کرد که سعودی‌ها قدرت نظامی برای رویارویی مستقیم با ایران را ندارند، بنابراین از جنگ فرقه‌ای حمایت می‌کنند که به ظهور افراط گرایانی مانند داعش می‌انجامد.
سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،"مداوی الرشید" از مخالفان دولت سعودی در مدرسه اقتصاد لندن و از حقوقدانان مشهور عربستانی در گفت وگو با روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، تاکید کرد که حق شهروندی سعودی از من سلب شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه نمی تواند به عربستان سعودی سفر کند گفت: به عنوان استاد دانشگاهی که نقشه های رژیم را بر ملا کرده و سیاست های آن در مسئله آزادی بیان را زیر سوال برده است من به طور خودکار جزو مخالفان محسوب می شوم. کار من در عربستان سعودی یک جنایت محسوب می شود.

 

الرشید در بخش دیگری از این مطلب افزود: کسی که در عربستان سعودی کتاب های من را بخواند باید به زندان برود. رژِیم آل سعود می خواهد هر گونه اطلاعاتی را که در تضاد با دیدگاه خود از واقعیات است را سرکوب کند. من در هیچ حزبی عضو نبوده و هیچ اعلانی برای اعتراضات نداشتم. اما به عنوان روشنفکر تهدید قلمداد می شوم.

 

این پروفسور عربستانی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره حکم اعدام علیه شیخ نمر در عربستان نیز گفت: رژیم آل سعود تنش های فرقه ای را دامن می زند. من سنی هستم اما 10 درصد مردم عربستان شیعه هستند. در استان های شرقی عربستان که شیعیان در آن زندگی می کنند مساجد اغلب مورد حمله قرار می گیرند که در هفته جاری نیز این اتفاق افتاد. رژیم آل سعود شیعیان را کافر می داند.

 

در شروع انقلاب های عربی در سال 2011 شیعیان به خیابان ها می آمدند و حقوق برابر را درخواست می کردند. اما هیچ همبستگی در سایر نقاط جهان با آن ها وجود نداشت./982/ب102/د

ارسال نظرات