۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۹۸۹۴۴

اقدام مشترک روحانی، کشیش و خاخام برای ترویج همزیستی در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ سه نفر از مقامات سه دین ابراهیمی برای نشان دادن وحدت میان ادیان و مقابله با تبعیض های دینی، به صورت مشترک در آمریکا برنامه اجرا می‎کنند
تلاش روحاني، کشيش و خاخام آمريکايي براي ترويج وحدت بين اديان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سه تن از مقامات سه دین ابراهیمی برای نشان دادن وحدت میان ادیان و مقابله با تبعیض های دینی، به صورت مشترک در آمریکا برنامه اجرا کرده و با مقوله های ضداجتماعی جاری در رسانه های آمریکا مبارزه می کنند.

 

جمال رحمان یک روحانی مسلمان، دان مکنزی کشیش مسیحی و تد فالکون خاخام یهودی در سال 2001 و بعد از وقایع یازده سپتامبر گروهی به نام «دوستانی با دین های مختلف» را تشکیل داده اند و در بسیاری از مکان های عمومی حاضر شده و یا با سخنرانی ها و یا فقط با حضور خود، اتحاد سه دین ابراهیمی را نشان می دهند.

 

کشیش مکنزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که واکنش مردم نسبت به حرکت و حضور همزمان شما در جامعه چیست، گفت: مردم احساس بسیار خوشایندی پیدا می کنند.

 

جمال رحمان در ادامه پاسخ مکنزی افزود: همیشه آنچه که در جامعه از حرکت ما به صورت مشترک دیده می شود، این است که مردم دوستی واقعی ما را درک می کنند چون ما در این 14 سال دوستی هر هفته حداقل دو بار با هم حرکتی مشترک در جامعه داریم.

 

این سه فرد در راستای نزدیک شدن پیروان سه دین ابراهیمی، هر کدام حرکت های ویژه ای نیز انجام می دهند.

 

جمال رحمن در «جامعه نجات بین المذاهبی» در سیاتل فعالیت می کند؛ خاخام تد فالکون در شهر سیاتل کنیسه ای برای «تغییر» بنا کرده است و در آن فعالیت های مرتبط با سایر ادیان انجام می دهد و کشیش مکنزی نیز در ابتدای دوستی در دانشگاه و کلیسای متحد مسیح در سیاتل فعالیت می کند.

 

از فعالیت های این سه تن به صورت مشترک می توان به حضور و سخنرانی در پارلمان ادیان جهان که به تازگی در سالت لیک برگزار شد، اشاره کرد.

 

این روحانی، کشیش و خاخام آمریکایی به صورت مشترک اعلام کردند که با وجود برخی انتقادها و گاهی تمسخر پیروان ادیانشان نسبت به این فعالیت های مشترک، به کار خود در راستای مبارزه با سوء برداشت ها و تضادهای بین دینی ادامه خواهند داد./847/ب902/د

ارسال نظرات