۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۹۸۹۹۱
حجت الاسلام دهنوی:

آرامش انسان در گرو اقامه نماز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دهنوی، با بیان این که وجوب واجبات برای ارتقاء انسان است و محرمات برای مصونیت انسان از خطرات تحریم شده است، گفت: آرامش انسان در گرو اقامه نماز است.
حجت الاسلام دهنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد دهنوی کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در مسجد امام حسن عسکری واقع در خیابان دشتستان شمالی، گفت: وجوب واجبات برای ارتقاء انسان است و محرمات برای مصونیت انسان از خطرات تحریم شده است.

 

وی با اشاره به روایت معروف پیامبر(ص) که می فرمایند، «انَّ الاِسلام نَبَویُ الحُدوث وَ حُسِینیُ البَقاء»، افزود: حضور مردم در مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) موجب حفظ اسلام می شود، به همین سبب است که برای شرکت کردن در این مجالس، ثواب بسیار زیادی ذکر شده است.

 

حجت الاسلام دهنوی به مسافرت های خارج از کشور خود اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از فواید عزاداری برای امام حسین(ع)، ترویج و اشاعه دین اسلام بین کشورهای غربی است، که این امر به واسطه عزاداری هایی که شیعیان، در کشورهای غربی برگزار می کنند، انجام می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه بیان کرد: مسلماً هدف قیام امام حسین(ع) در برابر یزید احیای دین اسلام بوده است و نباید هدف قیام ایشان را به گریه کردن ها و سینه زنی ها محدود کرد و این گریه کردن ها و سینه زنی ها پلی برای احیای دین در وجود ما است.

 

وی با بیان این جمله که بایدها و نبایدهایی در دین اسلام وجود دارد که بایدها تحت عنوان واجب و نبایدها تحت عنوان حرام مورد بررسی قرار می گیرد ابراز کرد: دلیل وجوب اعمال واجب، ارتقای زندگی شخص به واسطه عمل به واجبات و دلیل تحریم اعمال حرام مصونیت انسان در برابر خطرات به واسطه ترک محرمات است.

 

حجت الاسلام دهنوی به آیه «و من  اعرض عن ذکری فان له معیشة ضنکاً» اشاره کرد و افزود: یکی از واجباتی که امام حسین(ع) در شرایط آشوب ظهر عاشورا آن را احیاء کرد، نماز است که آرامش انسان در گرو اتصال به آن است.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی گلبرگ با بیان مفهوم آرامش و آسایش تصریح کرد: به آرامش رسیدن در گرو بهره مندی انسان از معنویات است و به آسایش رسیدن در گرو بهره مندی انسان از مادیات است، بنابراین هرگز نمی توان به واسطه بهره مندی از امکانات مادی به آرامش رسید.

 

وی حفظ حجاب را یکی از واجبات الهی برشمرد و گفت: دلیل وجوب حفظ حجاب برای حفظ امنیت افراد و به خصوص خانم ها است، پس کسانی که از این فریضه الهی روی می گردانند، در اصل امنیت خود را از دست می دهند.

 

حجت الاسلام دهنوی در پایان با توجه فتوای مراجع عظام تقلید راجع به موسیقی گوش کردن، خاطرنشان کرد: تحریم موسیقی های حرام و موسیقی هایی که لحن مطربانه دارد یا از محتوای لهوی برخوردار است به خاطر ضررهای بی حد و اندازه ای است که جسم و روح افراد را مورد هدف قرار می دهد./867/202/ب3

ارسال نظرات