۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۹۱۱۴

آموزش قرآن و حدیث در مدرسه «وینترفیلد» پرتوریا

خبرگزاری رسا ـ مدرسه قرآنی «وینترفیلد» در منطقه شمال پرتوریا در زمینه آموزش قرآن و حدیث فعالیت می‌کند.
مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مدرسه قرآنی «وینترفیلد» در منطقه شمال پرتوریا با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی همراه با دو معلم در زمینه آموزش قرآن و حدیث فعالیت می‌کند.

 

منطقه فقیرنشین وینترفیلد در25 کیلومتری پرتوریا واقع شده است؛ در این منطقه‌ با وجود جمعیت دو هزار نفری هیچ مدرسه و مسجدی وجود ندارد.

 

یکی از جوانان مسلمان این منطقه براساس اعتقاد و علاقه شخصی قسمتی از محل زندگی خود را به آموزش 120 کودک و نوجوان پسر و دختر اختصاص داده است.

 

در این محل که با کمک‌های مردمی حمایت می‌شود، کودکان و نوجوانان در مقطع سنی 6 تا 15 سال، قرآن و حدیث اهل بیت(ع) را آموزش می‌بینند.

 

مسلمانان فینترفیلد در نظر دارند در زمینی که متعلق به کمیته مسلمانان است، مجتمع فرهنگی ــ آموزشی تأسیس کنند که به همین منظور نقشه و مشخصات  این مجتمع در اختیار رایزنی فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی قرار گرفته و از مراکزی که امکان همیاری در ساخت این مجتمع را دارند درخواست کمک کرده‌اند.

 

یادآور می‌شود، بیدارمقدم، سرپرست رایزنی فرهنگی در پرتوریا در بازدید از مدرسه قرآنی «وینترفیلد» درباره اهمیت یادگیری آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی مطالبی را برای دانش‌آموزان این مدرسه بیان کرد./982/ب103/د

ارسال نظرات