۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۹۱۲۰

پایان ماه نخست انتفاضه سوم مردم فلسطین با 72 شهید و بیش از دو هزار زخمی

خبرگزاری رسا ـ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در ماه نخست انتفاضه سوم مردم فلسطین تاکنون 72 نفر شهید و بیش از دو هزار 240 نفر زخمی شده اند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد: در ماه نخست انتفاضه سوم مردم فلسطین تاکنون 72 نفر شهید و بیش از دو هزار 240 نفر زخمی شده اند.

 

 وزارت بهداشت فلسطین با اعلام این خبر افزود: شمار شهدای انتفاضه سوم فلسطین در کرانه باختری 54 شهید، غزه 17 شهید و نقب یک شهید است.


بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در ماه نخست انتفاضه فلسطین حدود دو هزار فلسطینی با گلوله های جنگی و پلاستیکی از سوی نظامیان صهیونیست زخمی شده اند؛ همچنین 220 نفر نیز در درگیری با نظامیان صهیونیست دچار ضرب و جرح شده و حدود پنج هزار نفر نیز بر اثر استنشاق گازاشک آور دچار حالت خفگی شده اند.


از طرف دیگر، روز گذشته مرکز رسیدگی به امور اسیران فلسطینی اعلام کرد، نظامیان صهیونیست تا پایان ماه اکتبر یک هزار و 520 فلسطینی را بازداشت کرده اند.


این مرکز همچنین تعداد زنان بازداشت شده و دربند زندان های رژیم صهیونیستی را 40 نفر اعلام کرده است که چهار نفر از آنها در بیمارستان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.


سرزمین های اشغالی از ابتدای ماه جاری میلادی صحنه اعتراضات گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی و بیت المقدس بوده است.


دور تازه قیام فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی معروف به انتفاضه سوم از اول اکتبر (9 مهر) آغاز شده است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات