۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۹۹۱۵۸
وزیر خارجه آمریکا:

نیروهای ویژه آمریکا در سوریه فقط با داعش می‌جنگند

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه آمریکا می‌گوید نیروهای عملیات ویژۀ ایالات متحده که قرار است در سوریه مستقر شوند، فقط با گروه تروریستی داعش خواهند جنگید.
جان کري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در یک نشست خبری در سفر خود به بیشکک، پایتخت قرقیزستان گفت: «رییس جمهور (باراک) اوباما یک تصمیم قوی، مؤکد و ساده گرفته است که به طور کامل با سیاست اعلام شده وی از ابتدا مبنی بر این‌که ما باید داعش را شکست داده و نابود کنیم، منطبق است.»

 

وی گفت: نیروهایی که قرار است اولین حضور زمینی ارتش امریکا را در سوریه رقم بزنند، در «جنگ داخلی سوریه» شرکت نخواهند کرد.

 

 کری افزود: این اقدام بر بشار اسد متمرکز نیست، بلکه منحصراً متمرکز بر داعش و افزایش توانایی ما برای حملۀ سریع به داعش است.

 

دولت اوباما روز جمعه اعلام کرد تا سقف 50 نیروی عملیات ویژه ارتش امریکا را برای مشاوره نظامی به «نیروهای کرد و عرب» در مبارزه با تروریست‌های داعش به شمال سوریه اعزام خواهد کرد.

 

آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش، از جمله ترکیه و عربستان سعودی از شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه حمایت می‌کنند.

 

بیش از یک سال است که جنگنده‌های آمریکا مواضع ادعایی داعش را در عراق و سوریه هدف قرار می‌دهند. اما نیروهای زمینی آمریکا قبلاً در عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش شرکت نداشته اند.

 

کری در پاسخ به پرسشی دربارۀ چشم‌انداز فرستادن نیروهای امریکایی بیشتر به سوریه، گفت قادر به پیش‌بینی آینده نیست اما تشدید حضور نظامی امریکا را رد نکرد./982/ب103/د

ارسال نظرات