۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۹۹۱۹۷
آیت الله کعبی:

آل سعود باید تحت فشار نظام بین الملل قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه سازمان های مدعی حقوق بشر به دلیل این که آل سعود هم پیمان آن ها است نسبت به این جنایت سهل انگاری می کنند؛ این درحالی است که آل سعود باید تحت فشار نظام بین الملل و کشورهای گوناگون قرار بگیرد تا جلوی جنایت های آن گرفته شود.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن تأیید حکم اعدام شیخ نمر گفت: صدور این حکم در فضای بحرانی رژیم آل سعود و با توجه به جنایت هایی که در منطقه راه انداخته به ضرر سعودی ها است.


وی افزود: با اجرا شدن این حکم قبل از همه رژیم آل سعود ضرر می بیند که نشان دهنده سوء مدیریت سعودی ها در مسائل گوناگون است، اعدام شیخ نمر سبب می شود که رژیم آل سعود دچار فروپاشی سریع تر شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هیچ عاقلی با منطق حکمرانی چنین تصمیمی نمی گیرد، اظهار داشت: اعدام شیخ نمر یک جنایت ضد حقوق بشری است و افکار عمومی جهان نمی تواند این جنایت را تحمل کند.


این فقیه و حقوقدان برجسته کشور ادامه داد: شیعیان منطقه و مرجعیت شیعه هیچگاه درقبال اجرای این حکم ساکت نمی نشینند، اجرای چنین حکمی نگران کننده است؛ آل سعود با این حرکت نظام خود را دچار انسداد کامل سیاسی در عرصه روابط بین الملل می کند.


آیت الله کعبی با بیان این که آل سعود باید پنجره هایی را برای اصلاح گذشته باز کند، ابراز داشت: سعودی ها با تأیید حکم اعدام و تصمیم بر انجام آن هرگونه راه تفاهم و پایان بحران های منطقه ای ناشی از دخالت آمریکا را می بندند و خودشان را در گردابی می اندازند که نمی توانند از آن خلاص شوند.


وی عنوان کرد: صدور حکم اعدام شیخ نمر بازتاب وسیع بین المللی برای آل سعود خواهد داشت، چنین مسأله ای با هرمنطقی که مورد بررسی قرار گیرد با عقل سازگار نیست؛ شیخ نمر جرمی را مرتکب نشده که مستحق اعدام باشد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان های مدعی حقوق بشر به دلیل این که آل سعود هم پیمان آن ها است نسبت به این جنایت سهل انگاری می کنند؛ این درحالی است که آل سعود باید تحت فشار نظام بین الملل و کشورهای گوناگون قرار بگیرد تا جلوی جنایت های آن گرفته شود؛ اعدام شیخ نمر به زوال آل سعود منجر می شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات