۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۲۹۹۲۶۲
نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس:

گسترش فرهنگ وقف سبب رفع مشکلات نیازمندان و اشتغال زایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه سبب رفع مشکلات نیازمندان و اشتغال زایی می ‌شود، گفت: هر هزینه ‌ای که برای رشد وقف و موقوفات صورت بگیرد در حکم یک سرمایه ‌گذاری ماندگار و با ارزش خواهد بود.
سيدسعيد زمانيان ، نماينده مردم شهرکرد در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سید سعید زمانیان، نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، شامگاه یک شنبه، 10 آبانماه، در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، سازمان اوقاف را از ارگان ‌های مقدس و با ارزش نظام جمهوری اسلامی برشمرد و با تشکر از اقدامات صورت گرفته از سوی اوقاف در زمینه ‌های قرآنی، وقف و موقوفات در این استان، گفت: در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی مساجد و توسعه آن ها  توجه و اهتمام ویژه ‌ای داریم و با مشاهده اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف در این زمینه، بسیار دلگرم می ‌شویم.

 

وی اظهار داشت: این استان مردم صبور و متدینی دارد و هر قدر بتوانیم فرهنگ وقف را در این استان ترویج و تبلیغ کرده و حمایت کنیم، شاهد آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن خواهیم بود.

 

زمانیان تصریح کرد: وقف می ‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در جامعه باشد و هر هزینه ‌ای که برای رشد وقف و موقوفات صورت بگیرد در حکم یک سرمایه ‌گذاری ماندگار و با ارزش خواهد بود.

 

وی با وجود سیستم قدرتمند مالی و اطلاعاتی موقوفات در سازمان اوقاف ابراز امیدواری کرد که این فعالیت‌ ها نویدبخش استقبال و علاقه بیشتر مردم و مسؤولان از فرهنگ سازی وقف باشد.

 

نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف تأکید کرد و گفت: زمانی که افراد از اجرای نیات خود در موقوفات مطمئن باشند و نتایج موقوفات خود را ببینند، انگیزه بیشتری برای وقف پیدا می کنند.

 

این مقام مسؤول افزود: حفظ و حراست از موقوفات، دِینی است که بر عهده شماست، از این رو چه در اجاره‌ بها و چه در اجرای امینانه نیات باید جانب انصاف را رعایت کنید.

 

زمانیان با تأکید بر این که لازم است برای مطرح کردن فرهنگ وقف برای قرآن، اعتقاد و ایمان به فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم، ابراز داشت: برای این ‌که دیگران حرف ما را باور کنند، باید خودمان پیش از همه به این باور ضرورت فرهنگ وقف قرآنی رسیده‌ باشیم و نهادینه کردن فرهنگ وقف قرآنی در سطوح مختلف جامعه، مانند حوزه علمیه و آموزش و پرورش لازم است.

 

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه، افزود: با تبلیغ و ترویج این سنت حسنه در جامعه، نه تنها آثار مثبت و ماندگار دنیوی بلکه ثمرات اخروی فراوانی نصیب واقف می شود.

 

نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ وقف باید از تمامی ابزارها و امکانات استفاده کرد تا برکات این سنت حسنه در جامعه به خوبی نمایان شود.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه فرآیند اطلاع رسانی در سال های اخیر و اهتمام رسانه ها به موضوع وقف سبب گسترش این فرهنگ و سنت حسنه، در میان مردم و رشد آمار وقف های جدید شده است.

 

زمانیان با اشاره به این که ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه سبب رفع مشکلات نیازمندان و اشتغال زایی می ‌شود، گفت: بخشی از امکانات فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی با بهره‌ گیری از فرهنگ وقف شکل گرفته است./9457/202/ب1

ارسال نظرات