۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۳
کد خبر: ۲۹۹۲۷۳
امام جمعه موقت دامغان:

سفر رییس جمهور به استان سمنان فرصتی مغتنم برای رفع کاستی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان با اشاره به سفر هفته آینده رییس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان، این سفر را فرصتی مغتنم برای رفع کاستی‌ها و مشکلات این استان و استقبال باشکوه مردمی از دولتمردان را تجسم همدلی و همزبانی دولت و ملت دانست.
دامغان دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان دامغان، در جمع مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در فرمانداری دامغان با اشاره به سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان در نوزدهم آبان، به عنوان بیست و چهارمین سفر استانی دولت یازدهم، اظهار داشت: همراهی مردم با مسؤولان استانی و شهرستانی در استقبال از رییس جمهور و دولتمردان، تجسم عینی همدلی و همزبانی دولت و ملت خواهد بود.

 

وی با تأکید بر اینکه مشکلات استان سمنان و شهرستان دامغان باید در این سفر به‌خوبی منعکس شود تا تصمیمات بجا و ارزنده‌ای با حضور رییس جمهور و مسؤولان ارشد دولت در مسیر رشد و توسعه این خطه و رفع نیاز‌های مردم اتخاذ شود، افزود: البته باید همواره به خاطر داشته باشیم که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و امکانات و ظرفیت‌ها، انتظارات معقول مطرح شود تا در حد امکان از این سفر بهره‌برداری شود.

 

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز دنیای اسلام نیازمند وحدت و انسجام حقیقی مسلمانان است، اضافه کرد: حکم اعدام ظالمانه آل سعود برای روحانی آزاده، شیخ نمر و تصمیم به اجرای این حکم غیرمعقول، تنها به دلیل حرف حساب و دفاع محقانه این عالم وارسته از حقوق شیعیان عربستان سعودی، خشم و انتقاد بسیاری از علما و اندیشمندان و امت‌های اسلامی را در پی داشته و توقف آن یک مطالبه عمومی در جهان اسلام است.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان ترور، دستگیری و زندانی کردن مخالفان و معترضان داخلی و خارجی، کشتار، تجاوز، دخالت و حمایت از تروریسم در دیگر کشورهای اسلامی را از اعمال جنایتکارانه رژیم آل سعود به‌ویژه در سال‌های اخیر برشمرد و افزود: دولت عربستان سعودی بداند، اجرای حکم ناعادلانه اعدام شیخ نمر برای آنها سنگین تمام می‌شود، زیرا شیعیان به علمای خود وابسته‌اند و این جنایت را برنمی‌تابند.

 

حجت الاسلام رستمیان با بیان اینکه مصیبت‌هایی که هر روزه عربستان سعودی مستقیما در یمن و با واسطه در عراق و سوریه و بحرین می‌آفریند و فجایع حج امسال، برای امت اسلامی و به‌ویژه ملت بزرگ ایران غیرقابل تحمل شده است، تصریح کرد: دنیای اسلام با وجود دشمنی‌های رنگارنگ استکبار جهانی و صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند دفع فتنه‌های شیطان صفتان وهابی و تکفیری و وحدت و انسجام در برابر دشمنان اسلام است.  

 

علی اصغر مجد، فرماندار شهرستان دامغان نیز در این جلسه با اشاره به بحث اعتبارات شهرستان دامغان در سال 94، گفت: مجموع اعتبارات شهرستان دامغان در سال جاری،21 میلیارد و 144 میلیون تومان است که این میزان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان سمنان و تبصره 22 ماده 180 ویژه نمایندگان استان به شهرستان اختصاص پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه 11 میلیارد و 580 میلیون تومان از این اعتبار از محل اعتبارات تبصره 22 ماده 180 بوده که به دامغان اختصاص پیدا کرد، خطاب به مسؤولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، تأکید کرد: مدیران شهرستان باید در بحث جذب اعتبارات تعامل خود را با مدیران کل استان افزایش دهند تا از این طریق سهم اعتبارات دستگاه‌های خود از میزان تخصیصیافته بودجه را جذب کنند.

 

فرماندار شهرستان دامغان با بیان اینکه سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان یک فرصت طلایی است، گفت: امکان طرح مطالبات و درخواست های مردمی از رییس جمهور از طریق سامانه ارتباطی فراهم شده است که می‌تواند فرصت مناسبی برای طرح بی واسطه موضوعات با هیأت دولت باشد.

 

مجد اضافه کرد: ارتباط مردم با دولت تدبیر و امید از طریق سامانه سه رقمی ارتباط تلفنی 111 امکان پذیر است و همه افراد می‌توانند درخواست‌های خود را از این طریق به دولت در جریان سفر اعلام کنند؛ این سامانه ارتباطی پیام عموم شهروندان دامغانی را دریافت می‌کند و مردم می‌توانند با استفاده از کد رهگیری همین سامانه، پیگیر درخواست‌های خود در آینده باشند./977/202/ب3

ارسال نظرات