۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۹۲۹۵
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تقویت باورهای دینی فرزندان لازم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: حضور نیروهای متعهد و دلسوز از ویژگی‌های مثبت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که باید از این ظرفیت برای تربیت فرزندان انقلابی و متعهد با باورهای دینی و اسلامی استفاده کنیم.
حجت الاسلام علي رمضاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی مسؤول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، صبح امروز در جلسه شورای مشورتی واحد خواهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سالن جلسات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: هم اندیشی در خصوص مباحث مربوط به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طرح ایده‌های جدید و ارائه نقدهای مناسب از جمله اهداف برگزاری این جلسات است.

 

وی افزود: حضور نیروهای متعهد، دلسوز و انقلابی از ویژگی‌های مثبت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که باید از این ظرفیت برای تربیت فرزندان انقلابی و متعهد با باورهای دینی و اسلامی استفاده کنیم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای حضور فعالانه بانوان در مساجد، فراهم آوردن زمینه‌های مساعد جهت نقش آفرینی زنان و فضا سازی پویا و تاثیر گذار بر اساس تعالیم ناب اسلامی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری از اهداف مهم تشکیل واحد خواهران کانون مساجد است.

 

وی بیان کرد: واحد خواهران پیش از این راه اندازی شده بود اما هدفمند و تشکیلاتی نبود که با سیاست‌های جدید تلاش می‌شود به صورت هدفمند در راستای رسیدن به اهداف حرکت کند.

 

این مسؤول با اشاره به لزوم استفاده از نیروهای متخصص در کانون‌های مساجد گفت: لازمه رسیدن به این اهداف استفاده از توانمندی تخصصی کارشناسان و صاحب نظران آگاه به مبانی دینی و قرآنی در راستای تقویت کارکرد مساجد است.

 

حجت‌الاسلام رمضانی در پایان گفت: امیدواریم این جلسات خروجی خوبی را به دنبال داشته باشد تا بر اساس آن بتوانیم برنامه‌های مناسبی برای ورودی مطلوب در مساجد داشته باشیم.

 

حجت الاسلام تقوی از فعالان فرهنگی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان نقش مهمی در خانواده دارند تاثیرگذاری مثبت بر روی این قشر از جامعه به دیگر اعضای خانواده نیز منتقل می‌شود.

 

وی افزود: عدم حضور چشمگیر بانوان تحصیل کرده در مساجد به دلیل مشغله کاری کاری و اجتماعی یکی از مشکلات است زیرا حضور این افراد نقش مهمی در ارتقای کارکرد مساجد دارد.

 

در ادامه راضیه زال بیگی کارشناس واحد خواهران کانون فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: احیاء گفتمان نظام زن و خانواده از طریق ایجاد یک شبکه منسجم و هدفمند در بستر مسجد طراز اسلامی از اهداف مورد نظر در واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی افزود: مساجد پایگاه اصلی همفکری، بیان مشکلات و بررسی آن است و باید برنامه ریزی جامعی در این خصوص داشته باشیم.

 

در ادامه علویان از اساتید حوزه و دانشگاه در این جلسه گفت: اخلاق گمشده جامعه امروز است و می‌توان از ظرفیت مساجد جهت برگزاری برنامه‌های خوب و سازنده استفاده کرد و مهارت‌های زندگی را با شیوه جذاب و مخاطب پسند به جوانان آموزش داد.

 

رضایی مسؤول بسیج جامعه زنان قزوین، یکی دیگر از حاضران در جلسه اظهار کرد: برنامه‌های بسیج جامعه زنان در سطح پایگاههای مقاومت استان به نوعی هم سو و هم طراز با برنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و گفتمان رهبری در اولویت برنامه ها قرار دارد.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان قزوین در پایان با اشاره به برنامه های بسیج در مساجد گفت: برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی ویژه دختران، ارایه آموزشی‌های تربیتی و روان شناسی با عنوان بهشت کوچک خانواده، ارایه مباحث مربوط به حجاب و عفاف از جمله فعالیت‌های انجام شده است./955/202/ب3

ارسال نظرات