۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۹۹۲۹۶
مدیر حوزه علمیه سنقر:

اعدام آیت‌الله نمر صفحه ای سیاه بر جنایات آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سنقر با اشاره به حصر آیت الله نمر توسط حکام عربستان گفت: اعدام آیت الله نمر سبب متزلزل شدن پایه های حکومت آل سعود می شود.
بني عامري مدير حوزه سنقر

حجت الاسلام مجید بنی عامری مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم و با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله نمر عنوان داشت: آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان و از عالمان و مجاهد بزرگ است که به شهادت رساندنش توسط حکومت آل سعود سبب تزلزل دولت فاسد عربستان خواهد شد.


حجت الاسلام بنی عامری با بیان اینکه آیت الله نمر در جهان اسلام شناخته شده است اظهار داشت: این عالم و مجاهد شیعه نه تنها در بین شیعیان بلکه در بین اهل سنت نیز دارای طرفداران فراوانی می باشد، دولت آل سعود با توجه به اینکه تا به اکنون کارنامه مثبتی از خود به نمایش نگذاشته با اجرای این جنایت، بدبینی های بسیاری در جهان را نصیب خود خواهد کرد.


وی در ادامه با اشاره به جنایات متعدد حکومت عربستان افزود: دولت آل سعود در کشورهای یمن و بحرین دست به جنایات فراوانی زده است و حتی در واقعه دردناک منا تعداد فراوانی از زائران بیت الله الحرام را به شهادت رساند و با این کارنامه سیاه قطعأ اگر مرتکب به جنایت دیگری شود پایه های حکومت خود را سست و متزلزل خواهد کرد.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر یادآور شد: آیت الله نمر از سوی شیعیان و مردم شرق عربستان مورد حمایت قرار گرفته است و قطعأ با اجرای حکم اعدام آیت الله نمر خونشان به جوش خواهد آمد و کنترل امور داخلی کشور عربستان به شدت سخت شده و حتی  حکومت آل سعود از سوی جامعه جهانی نیز مورد هجمه های فراوانی قرار خواهد گرفت بنابراین مراقب باشند که مرتکب چنین اشتباه بزرگی نشوند.


استاد حوزه علمیه وظیفه علما و روحانیان را در حمایت از آیت الله نمر سنگین دانست و ابراز کرد: خوشبختانه اقدامات مثبتی از سوی دفاتر مراجع عظام تقلید صورت گرفته است البته کافی نیست و این موضع گیری باید به حوزه های علمیه، دانشگاه ها، اهل قلم، خطابه و تمام مسلمانان جهان کشیده شود و همگی جنایات حکومت آل سعود را محکوم کنند.


حجت الاسلام بنی عامری عنوان داشت: با سکوت جامعه جهانی در برابر اجرای این حکم قطعأ بنای بدی در جهان ایجاد خواهد شد و بعدها با اعتراض هر مسلمان به اقدامات وحشیانه حکومت آل سعود و سایر دشمنان مسلمانان در همان ابتدا حرکت و اعتراض مسلمانان سرکوب خواهد شد لذا باید از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد.


وی خواستار ورود غیر مسلمانان در راستای محکوم کردن صدور حکم اعدام آیت الله نمر شد و بیان داشت: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در این مقوله اجرایی کرد و امر به معروف از سوی علمای بزرگ اسلام صورت گیرد و حکام عربستان را از ادامه جنایات خود نهی و اقدامات آن ها محکوم شود.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در پایان اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی نیز باید به نوبه خود و از مسیر مراجع قانونی در برابر جنایات حکومت آل سعود ایستادگی کنند و حتی جلساتی با حضور روسای کشورهای دیگر برگزار شده زیرا اجرای این حکم توسط دولت عربستان قطعأ در دراز مدت به ضرر کشورهای اسلامی تمام خواهد شد./857/302/ب3

ارسال نظرات