۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۹۳۱۶
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه:

سکوت در مقابل جنایات آل سعود جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه با اشاره به اینکه آل سعود اصول اولیه حقوق بشر را رعایت نمی کند، گفت: مسلمانان در مقابل جنایات آل سعود سکوت نمی کنند.
حجت الاسلام عسگري بنياد شهيد

حجت الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله نمر و اعمال غیرانسانی آل سعود که در همه جوامع اسلامی و غیر اسلامی محکوم می شود اظهار داشت: صدور این احکام غیر انسانی نشان از آن دارد که در عربستان اصول اولیه انسانی رعایت نمی شود و بر اساس خلق و خوی دوران توحش و هوای نفس رفتار می کنند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: امثال آیت الله نمر از مجتهدان دانای عالم هستند که افکار و اعمال آن ها بر اساس عقل و منطق و دستورات اسلام و از روی بینش و آگاهی است.


وی ابراز داشت: در همه کشورهایی که شاید کمتر بویی از دیانت و حقانیت برده اند و یا حتی لائیک هستند برای علما و دانشمندان و در مجموع برای آزادی بیان احترامی خاص قائل هستند اما در کشوری همچون عربستان که خود را‌ مدعی خادم الحرمین اسلام و حافظ قرآن می دانند برای این اصول اولیه، ارزش، جایگاه و احترامی قائل نمی باشند.


حجت الاسلام عسگری خاطرنشان کرد: حکومتی که بر اساس ظلم، توحش و هوای نفس باشد دوامی نخواهد داشت و در همه افکار آزادی خواه جهان این رفتارها محکوم می شود چرا که حتی کشورهای حامی عربستان همچون انگلیس نیز این حکم را قبول ندارند.


وی رفتار آل سعود را بی احترامی به همه مسلمانان به ویژه شیعیان عربستان دانست و گفت: مسلمانان در مقابل این اعمال ساکت نخواهند نشست و جهان شیعه در برابر آن ایستادگی و مقاومت می کنند و تبعات این چنین رفتارهایی در کوتاه مدت و بلند مدت دامن عربستان را خواهد گرفت.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در خصوص واکنش و‌ عواقب این اعمال منفور عربستان گفت: همچون مسأله دوران عاشورا و قیام امام حسین(ع)، حکومت یزیدیان و آل سعود دوامی نخواهد داشت و با توجه به پیام سیدالشهدا (ع) در مقابل این اعمال باید جهاد و قیام کرد.


حجت الاسلام عسگری افزود: در این راستا هر آنچه از دست هر انسان آگاه و ظلم ستیز بر بیاید در حد توان از قلم تا بیان با آنچه در توان دارند باید انجام دهند و با ایستادگی و مقاومت، امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه دارند.


وی در پایان با تاکید بر آنکه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی که احساس آزادمنشی دارند باید در مقابل این اعمال ایستادگی کنند، اظهار داشت: امید است جهان اسلام شاهد چنین وقایع ظالمانه ای نباشد و روزی فرا برسد که همه تابع دستورات قرآن باشند تا حاکمانی چون آل سعود بر علیه مسلمانان شمشیر نکشند و در مقابل امر قرآن تسلیم باشند و نیز مسلمانان جهان متحد و متعهد شوند./967/302/ب3

ارسال نظرات