۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۹۳۲۳
امام جمعه بم:

صدور حکم اعدام شیخ نمر یک حکم ظالمانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بم گفت: صدورحکم اعدام شیخ نمر این روحانی برجسته و شجاع عربستان ظالمانه بودن این حکم است و با هیچ یک از قوانین حقوقی بین الملل سازگار نیست.
مرگ بر آل سعود

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اعتراضاتی که این روحانی برجسته عربستان داشتند اتفاقا خواسته به حقی بوده که مجامع بین المللی هم در ظاهر تشکیل شدند برای اهمال حقوق مردم و این روحانی چیزی جزء دادرسی به حق و مسلم مردم خواسته دیگری نداشته و بنابراین خود این حکم در وهله اول یک حکم ظالمانه است.

 

وی اظهار کرد: اجرای این حکم تبعاتی بی شماری را برای حکام عربستان در پی خواهد داشت و متاسفانه حکام خودخواه وبی خرد عربستان که خودشان سرکارآمدنشان و به وجود شان با هیچ یک از قوانین بین الملل سازگار نیست.

 

امام جمعه بم ادامه داد: یک روحانی برجسته درعربستان پیدا شده و از حق مردم حمایت می کند ودولت بی خرد عربستان وی را محکوم به اعدام می کنند وبدون شک مردم دنیا وطرفداران حقوق بشر هرگز ساکت نخواهند نشست.

 

وی با بیان این که اجرای این حکم حتی زمینه را برای فرو پاشی هرچه سریعتر دولت عربستان فراهم می کند، یادآور شد: عربستان یک جنگی را علیه مردم مظلوم یمن به پا کرده و خود این جنگ اختلافات داخلی بین حکام سلطنتیه عربستان به وجود آورده وهم اکنون متزلزل هستند واجرای این حکم این تزلزل را بیشتر خواهد کرد.

 

امام جمعه بم تصریح کرد: اگر حکام عربستان منافع ومصلحت کشور خود را در جهت کشور خود بخواهند و عاقلانه فکر کنند نباید تن به چنین حکمی دهند و بدون شک امت اسلام سکوت نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام دانشی در بخش دیگری از سخنانش جنگ یمن را یک باتلاقی برای حکام آل سعود دانست و تصریح کرد: آل سعود نمی داند که در این جنگ چه می کند و در ادامه آن بی تدبیری و خیانتی که حکام عربستان در خصوص فاجعه منا در قبال هزاران زائر بی گناه داشتند اوج بی لیاقتی خود را به جهانیان ثابت کردند و این حکم را طرح کردند تا اذهان دنیا و امت اسلام از این فاجعه فاصله گیرد و نسبت به آن اغفال شوند.

 

امام جمعه بم بیان کرد: بدون شک مردم آزاده دنیا و طرفداران حقوق بشر و امت اسلام سکوت نخواهد کرد و دولت عربستان یک جنگی را علیه مردم مظلوم یمن به پا کرده و دشمنی خود را به شیعیان نشان می دهد و در تلاش سرکوب کردن آنان است.

 

وی با اشاره به این که در ایران اسلامی مقام معظم رهبری و در ادامه مراجع عظیم الشان و نیزائمه جمعه در سراسر کشور اعتراض خود را در اجرای این حکم اعلام کردند، اذعان کرد: انتظار و توقعی که از دستگاه دیپلماسی کشور می رود این است این مسئله را با جدیت بیشتر در مجامع بین المللی مطرح کنند تا فشارهای بیشتری بر روی حکام عربستان وارد شود تا این حکم اجرا نشود ومی طلبد سازمان کنفراس بین الملل هم د رخصوص فاجعه منا و اعدام شیخ نمر اعتراض خود را مطرح کنند./9709/302/ب3

ارسال نظرات