۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۹۹۵۳۸
کارشناس مذهبی:

انسان موحد از گناه دوری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه استغفار سبب از بین رفتن اثر گناه در انسان می شود، گفت: در هر عمل گناهی سه تا فرایند وجود دارد، یه زمان انسان مرتکب گناه می شود که خلاف شرع است، این گناه یک اثر دارد، توبه راهی برای پاک کردن گناه است امام سبب از بین رفتن اثر گناه نمی شود، استغفار سبب ازبین رفتن اثر گناه می شود.
انسان موحد از گناه دوری می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی کارشناس مذهبی، شامگاه دوشنبه11آبان ماه در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم در حسینیه موج الحسن برگزار شد با اشاره به اینکه انسان موحد از هر زشتی و گناهی پرهیز می کند اظهار داشت: انسان اگر مخلص درگاه خدا باشد وارد بهشت می شود، اگر اخلاص انسان از سر تقوا باشد در دایره اخلاص خدا قرار می گیرد، انسان موحد از هر زشتی و پلدیدی دور می باشد، گناه نکردن سرآغاز تجربه زندگی عالی است.

 

وی با اشاره به اینکه استغفار باعث از بین رفتن اثر گناه در انسان می شود افزود: در هر عمل گناهی سه تا فرایند وجود دارد، یه زمان انسان مرتکب گناه می شود که خلاف شرع است، این گناه یک اثر دارد، توبه راهی برای پاک کردن گناه است امام باعث از بین رفتن اثر گناه نمی شود، استغفار باعث ازبین رفتن اثر گناه می شود

 

وی با اشاره به اینکه 46عمل موجب غفران خدا می شود افزود: تواب بودن خداوند از جهت بخشش عمل گناه انسان است، غفاریت خدا از جهت از بین رفتن اثر گناه انسان است، گناه انسان بخشیده نمی شود تا زمانی که انسان ابراز ندامت نکند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص اقامه نماز شب افزود: کسانی که اهل شب زنده داری نباشند خداوند دشمن آنها می شود، سه چشم در روز قیامت گریان نیست، انسانهایی که چشم به نامحرم بسته باشند روز قیامت گریان نیستند، انسانی که به خاطر ترس از خدا از انجام گناه چشم پوشی کند، شیرینی ایمان را در قلب او می‌گذارد.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(س) در خصوص اثرات نگاه به نامحرم افزود: نگاه به نامحرم موجب غفلت انسان می شود، غفلت نتیجه مسلط شدن شیطان بر انسان است.انسان می تواند با پرهیز از نگاه های غیر ضروری به حالت بکاء در راه خدا کسب کند.

 

وی با اشاره به معنای بکاء منجاتی افزود: بکاء مناجاتی، حالت خشیت و درونی انسان است، خشیت یک پدیده است که اثرش در نفس انسان ایجاد می شود، حالت خشیت انسان در پی اکتساب معرفت است و نتیجه آن خوف از خدا می باشد.

 

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: تاثیری که یک تصویر نامربوط در ذهن انسان می گذارد در کسری از ثانیه اتفاق می افتد ولی خروجی این تصویر بی مربوط حتی بعد از گذشت بیست سال هم از ذهن انسان پاک نمی شود، برای انسان درگیری ایجاد می کند. انسان بایستی از نگاه غیرضروری پرهیز کند./817/202/ب3

 

ارسال نظرات