۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۹۹۵۴۴
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور:

برگزار کنندگان انتخابات درگیر جناح بازی و سیاست زدگی نشوند

خبرگزاری رسا ـ عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان این که برگزار کنندگان انتخابات درگیر جناح بازی و سیاست زدگی نشوند، گفت: حفظ و صیانت کامل از حقوق مردم و نامزدها در انتخابات، از تکالیف مهم مجریان انتخاباتی است و دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید اصل را بر قانونمداری بگذارند.
حسن بيگي عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور، شب گذشته در دوازدهمین نشست ستاد انتخابات استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، با بیان این که حمایت کارگزاران انتخاباتی از نامزدها و یا استفاده ذینفعان انتخابات از امکانات دولتی خلاف قانون است، گفت: در صورت مشاهده این مهم با خاطیان به سخت ترین شکل ممکن برخورد می شود.

 

ایجاد فضای امن‌ و با نشاط در انتخابات

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور انتخابات حق‌الناس است دانست و بیان کرد: وظیفه اعضا ستاد اجرایی، ایجاد فضای امن‌ و با نشاط برای حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات و صیانت از آرای آنها است.

 

حسن بیگی با تأکید بر این که حفظ حقوق مردم و نامزدها از تکالیف مهم در انتخابات است، خاطر نشان کرد: دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید اصل را بر قانونمداری بگذارند و درگیر جناح بازی و سیاست زدگی نشوند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز در استان مرکزی شرایط برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است و همگان تلاش خود را برای برگزاری انتخابات به کار برده تا بستر مناسب برای حضور پرشور مردم استان مرکزی در این رویداد ملی مهیا شود.

 

رعایت اصل بی طرفی در اولویت ستاد انتخابات

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری رعایت اصل بی طرفی باید در اولویت کار دستگاه اجرایی و ستاد انتخابات باشد و همه وظیفه دارند این مهم را به بهترین شکل رعایت کنند

 

حسن بیگی برگزاری انتخابات باید مهمترین و اصلی ترین مسأله دستگاه های ذی ربط دانست و اظهار کرد: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات باید انتخاب اپراتورهای فنی و خوب در دستور کار قرار گیرد، همچنین برقراری ارتباط منطقی و منظم با هیات نظارت در شهرستان ها بسیار مهم است.

 

حفظ و صیانت کامل از حقوق مردم و نامزدها در انتخابات

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان این که برگزار کنندگان انتخابات درگیر جناح بازی و سیاست زدگی نشوند، گفت: حفظ و صیانت کامل از حقوق مردم و نامزدها در انتخابات ، از تکالیف مهم مجریان انتخاباتی است و دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید اصل را بر قانونمداری بگذارند.

 

حسن بیگی بیان کرد: در مدت زمان باقیمانده تا ثبت نام کاندیداها با حضور در همه شهرستان ها، نشست هایی را با بخشداران و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواهیم داشت.

 

شایان ذکر است، هفتم اسفندماه سال جاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود./842/202/ب3

 

ارسال نظرات