۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۹۹۵۸۶
امام جمعه بم:

مبارزه با استکبار یک حقیقت قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بم با بیان این که مبارزه با استکبار یک حقیقت قرآنی است، گفت: تا زمانی که حق روی حقانیت خود ایستاده و جهان استکبار با کوی استکباری که دارد سازش بین حق و باطل معنا ندارد و مبارزه با استکبار همیشگی است.
مراسم راهپيمايي روز 13 آبان در ساري

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که 13 آبان یک مقطع مهمی در تقویم مناسبت های نظام جمهوری اسلامی ایران است و با چند مناسبت همزمان شده است، افزود: تبعید امام خمینی (ره) به دنبال افشاگری امام خمینی (ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون در 13 مهرماه سال 1342، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز ملی با استکبار جهانی و روز دانش آموز از مهم ترین وقایع در این روز است.


وی با بیان این که مراسم 13 آبان روح استکبار ستیزی است و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص این روز، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری این روز را جزء مبانی انقلاب می دانند و از اجزای مهم این منظومه فکری نفی ظلم و استکبار است و حکامی که در سراسر دنیا که در راس انان آمریکای پلید است.


امام جمعه بم با اشاره به این که در پاسخ به سوالی که از مقام معظم رهبری داشتند که پس از مذاکرات هسته ای تکلیف مبارزه با استکبار چه می شود، بیان کرد: ایشان فرمودند مبارزه با استکبار جهانی تکلیف بردار نیست و مبارزه با استکبار جهانی جزء مبانی انقلاب است و اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلا تابع قرآن نیستیم و مبارزه با استکبار تمام نشدنی است.


حجت الاسلام دانشی با بیان این که عده ای خواسته یا ناخواسته در صددند تا چهره واقعی آمریکا و جنایات فراوانی که در طول تاریخ انقلاب با مردم داشته است را به فراموشی بسپارند، اذعان کرد: شایسته است در این راستا رسانه های عمومی در قالب برنامه های مختلف، 13 آبان را برای مردم بخصوص نسل جوان که آن را درک نکردند، تبیین کنند.


وی تصریح کرد: آمریکا بداند ملت پرافتخار ایران اسلامی هرگز فریب لبخندهای فریب کارانه او را نمی خورد و آمریکا تا زمانی که کوی استکباری خود را دارد هیچ سازش بین ملت ایران و بین دولت مستکبر آمریکا به وجود نخواهد آمد.

 

وی افزود: سوره بقره آیه 120 بیانگر این واقعیت است که قرآن خطاب به پیامبر می فرماید « که اینان از شما راضی نمی شوند مگر از آرمان های خود دست بردارند» و تا زمانی که استکبار کوی استکبار ستیزی خود را دارد و از کارهای ظالمانه خود دست برندارد و ایران پایبند به آرمان های خود است سازش بین آمریکا واسرائیل و دیگر کشورهای ظالم به معنای واقعی امکان ندارد.


امام جمعه بم خاطرنشان کرد: به مناسبت این روز برنامه های مختلف در مساجد، ادارات به ویژه در مدارس و دانشگاه های این شهرستان برگزار می شود و اوج این برنامه ها مراسم باشکوه راهپیمایی 13 آبان همزمان با سراسر کشور و استان همچون سالهای گذشته از روبروی کتابخانه مرکزی دارالصابرین بم تا میدان امام خمینی از ساعت 30 و 9 صبح برگزار می شود.



امام جمعه بم در در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: مبارزه با استکبار یک حقیقت قرآنی است و تا زمانی که حق روی حقانیت خود ایستاده است و جهان استکبار با کوی استکباری که دارد و سازش بین حق و باطل معنا ندارد و مبارزه با استکبار همیشگی است.


حجت الاسلام دانشی یادآور شد: بدون شک ملت ایران آمریکا را دشمن می داند به خاطر سیاست های مستکبرانه که داشته واگر زمانی فرا رسد یک صلح و سازش واقعی بین ملت ایران و استکبار که در راس آن آمریکا وجود دارد و آن هم با حفظ منافع طرفین باشد باید در حقانیت قرآن کریم شک و تردید کرد.

حجت الاسلام دانشی تصریح کرد: مردم بم فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل خود را اما رساتر از سال های گذشته روح ظلم ستیزی و از طرفی روح ولایت مداری و فرمانبرداری از منویات مقام معظم رهبری را به نمایش خواهند گذاشت./9709/302/ب3

ارسال نظرات