۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۹۹۵۸۹
سرپرست حجاج ایرانی مطرح کرد؛

خروج از امتحان الهی با هدف‌گذاری و مراقبت روزانه در زندگی

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت اصلاح نفس و مراقبت نسبت به مسایل اخلاقی را از دستورهای اخلاقی اسلام برای عموم مردم برشمرد و گفت: انسان موظف است مراقبت نماید تا در زندگی گرفتار اخلاق رذیله نشده و از عمر خود درست بهره برداری کند.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در ادامه سلسله مباحث اخلاقی در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، بامهم خواندن مسئله هدف گذاری در زندگی تصریح کرد: هدف گذاری و برنامه ریزی در زندگی فردی که بدنبال رسیدن به خداست و می خواهد دستورات اسلام را مراعات کند با کسی که از هرراهی درآمد کسب و در زندگی اش مصرف می نماید تفاوت دارد.

 

وی گفت: اگر انسان می خواهد مسلمان بمیرد و زندگی اش الهی باشد بایستی برای زندگی اش برنامه ریزی و هدف گذاری خاصی داشته باشد.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تمام انبیاء الهی انسان را به سوی یک هدف مشخص برای رسیدن به فلاح و رستگاری دعوت کرده اند از قرآن و روایات بعنوان گنجینه ای ارزشمند برای مسلمانان نام برد و گفت: به غیر از اسلام ، مذاهب و فرق دیگر ضابطه و قاعده دقیقی برای راهنمایی بشر در زندگی ارائه نداده اند لذا انسان به خطا افتاده ومسیر را اشتباه می رود.

 

وی افزود: به همین دلیل نزد حکومت مداران آمریکایی و اروپایی هیچ جنایتی ازجمله جنایات دریمن و سوریه قبیح جلوه نمی کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان حدیث "العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر" دانشی که در کودکی فراگرفته می شود مانند نوشته بر سنگ است اظهار داشت: اگر انسان بزرگ شود و به چیزی عادت نماید به راحتی نمی تواند آن عادت را کنار بگذارد بنابراین انسانی موفق است و می تواند به قرب خدا دست پیدا کند که از ابتدای جوانی در زندگی اش هدف گذاری کرده باشد.

 

وی اظهار داشت: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند به او عقل و قدرت تدبر و تفکر داده است تا در این زندگی محدود فرصت ها را از دست نداده و برای آینده برنامه ریزی کند.

 

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بدنبال هدف گذاری، مراقبت روزمره در زندگی را برای انسان ضروری خواند و گفت: در این دنیا همه انسان ها متناسب با شرایط شان در معرض امتحان قرار دارند بنابراین امتحان الهی قطعی است و باید دعا کنیم که از امتحانات سربلند و موفق خارج شویم.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، شیطان را درکمین انسان دانست و گفت: خداوند در طول شبانه روز به طرق مختلف انسان را امتحان می کند و چه بسا انسان هایی که در این آزمون موفق نمی شوند و خود هم متوجه نیستند.


وی افزود: مراقبت در طول زندگی لازم است و همانطوری که قرآن می فرماید اگر حواسمان را جمع نکنیم شیطان در کمین نشسته و قسم خورده است مردم را فریب داده و به مسیر گناه بکشد اما دستش به بندگان مخلص خدا نمی رسد.

 

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت در پایان سخنان خود توصیه کرد که هر فرد روزانه اعمال خود را محاسبه نموده و به سرعت در صدصد جبران لغزش ها برآید و هرروز زندگی را با تدبر و تفکر بیشتر آغاز کند./1330/د101/ی


منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات