۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۹۹۶۳۸
جبرائیلی:

آمریکا ستیزی ما تا زمانی که ماهیت آمریکا تغییر نکند ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون خبرگزاری فارس گفت: تا زمانی که آمریکا از دشمنی و اهداف شیطانی خود علیه ایران دست نکشد و ماهیتش تغییر نکند، دشمنی و آمریکا ستیزی ما ادامه دارد.
برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یاسر جبرائیلی معاون خبرگزاری فارس در مناظره با صادق زیبا کلام، با موضوع «سیاست داخلی پس از برجام» که شب گذشته در تالار دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ادعای حل شدن مشکلات اقتصادی کشور را دلیل رأی مردم به روحانی در انتخابات خواند و اظهار کرد: رییس جمهور و کابینه دولت، حل مشکلات اقتصادی کشور را مبنی بر مذاکره با غرب و توافق برجام بیان کردند و این در حالی است که امروزه جریاناتی ایجاد کرده اند تا رفع مشکلات اقتصادی را به حاشیه و اهداف دیگری در اولویت برجام قرار گیرند.

 

وی با بیان این که بنده نیز با نظر زیبا کلام و این که مشکل اقتصاد ایران، دولتی بودن آن است موافقم، گفت: اجرای سیاسیت خصوصی سازی در کشور بسیار مهم بوده و ما نیز به این مسأله معتقدیم ولی این نباید به معنای کنار گذاشتن کامل دولت در روند اجرایی این جریان باشد چرا که مشکلات جدیدی ایجاد می شود و اختلافات شدیدی بین فعالان اقتصادی به وجود می آید که قابل حل نیست.

 

معاون خبرگزاری فارس با یادآور شدن این که تا زمانی که ماهیت آمریکا تغییر نکند، استکبار ستیزی با آن ادامه دارد، خاطر نشان کرد: کشورهایی از قبیل مصر و عربستان با وجود ارتباط خوبی که با آمریکا دارند ولی همچنان در مشکلات اقتصادی دست و پا می زنند بنابریان این که می گویند، حل تمام مشکلات با ارتباط برقرار کردن با آمریکا حل می شود، یک توهم است.

 

وی، تصور غلط در سیاست بین المللی و آمریکا از ماهیت این کشور را هلاک کننده دانست و تصریح کرد: ارتباط با آمریکا یعنی این که محصولات آن ها را استفاده کرده وتولید داخلی نداشته باشیم یعنی وابستگی و صادرات کالاهای خارجی در کشور بنابراین این فکر باطل که ارتباط با آمریکا مشکلات را حل می کند، به طور کامل اشتباه است.

 

جبرائیلی اظهار کرد: این فرضیه که هر کشوری برای اثبات و پیشرفت خود نیازمند یک دشمن در مورد جمهوری اسلامی ایران صحت نداشته و بلکه یک دروغ بزرگ است که برای اثبات و توسعه کشور به دشمنی چون آمریکایی نیاز داریم بنابراین تا زمانی که آمریکا از دشمنی و اهداف شیطانی خود علیه ایران دست نکشد، دشمنی و آمریکا ستیزی ادامه دارد.

 

معاون خبرگزاری فارس با اشاره به تاکیدات رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و این که ایشان بخش خصوصی را مرکز اقتصاد می داند، بیان کرد: اقتصاد دولتی با تفکر افرادی همچون هاشمی، خاتمی و رفسنجانی به کشور وارد شد و فساد اقتصای را نیز افکار این افراد که زیبا کلام حامی اشان است، ایجاد کردند.

 

جبرائیلی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه به پشتوانه قدرت جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره در خصوص سوریه دعوت شد و این قدرت منطقه ای ایران در عراق، سوریه و یمن و دیگر کشورهای منطقه است که آمریکا اذعان می کند چاره ای جز حضور و دعوت ایران در این کنفرانس نداریم.

 


وی با اشاره به بندی از برجام، تصریح کرد: طبق این بند، برگشت دلارهای نفتی به کشور منتفی می شود بلکه باید در مقابل از آن کشور کالا وارد شود بنابراین در صورت عدم تزریق نقدینگی، تورم شدید را در کشور به همراه دارد که تولید اقتصادی تضعیف می شود.

 


معاون خبرگزاری فارس در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر حصر افراد در فتنه 88، اظهار کرد: در نظر گرفتن خکم حصر برای این شخصیت ها در واقع رأفت جمهوری اسلامی ایران بود که در غیر این صورت حصر در مقابل جرمی که آن ها مرتکب شدند، حکم چندانی نیست و این در حالی است که جبهه اصلاحات از این سعه صدر نظام سوء استفاده می کند./844/202/ب1

ارسال نظرات