۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۹۹۶۶۹
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

شهید طیب‌ حدیث «ان الحسین مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاه» را در مورد خود تعبیر کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: شهید طیب‌ با روشن نگه داشتن چراغ مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) حدیث «ان الحسین مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاه» را در مورد خود تعبیر کرد.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در یادواره شهید نهضت انقلاب طیب حاج رضایی که برای نخستین بار به همت میدان مرکزی تره‌بار و صنف میوه‌فروشان تهران و با همکاری مرکز مقاومت ابوذر در مسجد سیدالشهدا(ع) برگزار شد، گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران برای هر صنف یک شاخصه و الگو از میان شهدا وجود دارد که شهیدان حاج اسماعیل رضایی و طیب حاج‌رضایی، نمونه و الگوی صنف تره‌بار هستند.

 

وی افزود: امثال این مراسم و تجلیل از شهدا و خانواده آنها سرمایه بزرگی است که نباید راکد باقی بماند زیرا این اقدامات تجدید میثاق با سالار شهیدان، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است.

 

تغییر روش زندگی طیب‌ یکباره و ناگهانی نبود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خاطراتی از طیب‌، عنوان کرد: تغییر روش زندگی طیب‌ یکباره و ناگهانی نبود او با اینکه زمانی از محمدرضا شاه حمایت می‌کرد اما در همان دوران نیز با ساواک درگیر بود، طیب‌ با تغییر مسیر زندگی خود نظیر یک پهلوان به معرفی جاهل‌های تهران پرداخته و در سال 42 تصویر امام راحل را بر پرچم‌ها و علم‌های دسته عزاداری خود نصب کرده بود.

 

حداد عادل با معرفی حاج اسماعیل رضایی به عنوان انسانی سالم که اهل الواتی و داش‌مشتی‌بازی نبوده است، بیان داشت: 12 آبان روز شهادت طیب‌ رضایی و حاج اسماعیل رضایی است که نظام شاهنشاهی خبر و عکس تیرباران این دو شهید را به عنوان سند افتخار خود تبلیغ و در صحفه نخست کیهان و اطلاعات منتشر کرد.

 

شهید طیب‌ حدیث «حسین مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاه» را در مورد خود تعبیر کرد

وی ابراز کرد: شهید طیب‌ با روشن نگه داشتن چراغ مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) حدیث «حسین مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاه» را در مورد خود تعبیر کرد.

 

رییس فرهنگستان زبان فارسی، با بیان فرمایشی از شهید مطهری، اظهار داشت: اعدام این شهیدان در راستای به انحراف کشاندن قیام 15 خردادی بود که از شاه تصویر بدی در نگاه مردم دنیا ایجاد کرده بود آنها می‌خواستند چنین وانمود کنند که قیام 15 خرداد را چنین افرادی انجام دادند و این قیام مردمی نبوده است.

 

درخواست امام راحل از طلاب مبنی بر نماز خواندن و روز گرفتن برای شهید طیب

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به درخواست امام راحل بعد از شهادت طیب از طلاب مبنی بر نماز خواندن و روزه گرفتن برای او، گفت: در قیام 15 خرداد بسیاری از اشخاص صنف تره‌بار همچون طیب و حاج اسماعیل رضایی زندانی و شکنجه شدند، امروز نیز صنف میوه و تره‌بار تهران می‌تواند با کاهش قیمت این کالاهای اساسی در اقتصاد مقاومتی سهم بسزایی داشته باشد و به نظام در مبارزه با آمریکا یاری رساند.

 

شایان ذکر است که شهیدان اسماعیل رضایی و طیب حاج‌رضایی دو تن از کاسبان و حجره‌داران میدان میوه و تره‌بار تهران بودند که در قیام 15 خرداد سال 42، به علت حمایت از امام راحل و به جرم این اقدام پس از 5 ماه تحمل شکنجه و زندان در 12 آبان 42 به دست دژخیم پهلوی تیرباران شدند./807/202/ب1

ارسال نظرات