۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۹۹۷۲۶
فضل الله:

وارد کردن آسیب به بدن در مصایب اهل بیت جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت انسان را مسؤول حفظ سلامتی دانست و تاکید کرد: در سایه سلامتی کامل بدنی است که شخص می تواند به مجتمع خود خدمت کند.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در همایشی علمی که در این شهر برگزار شد گفت: طبقه سیاسی فاسد در کشور امنیت لبنان را به چالش می کشد و انسان برای داشتن سلامت روانی کامل باید در یک اجتماع امن به زندگی بپردازد.


وی افزود: بدن در دست ما امانت است و ما نمی توانیم این بدن را در معرض جراحت و آزار قرار دهیم. انسان مسؤول محافظت از بدن خود است و حتی در عزاداری‌های امام حسین(ع) در روز عاشورا هم نباید به بدن خود آسیب زد.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: مراقبت از سلامتی تنها مربوط به حوزه شخصی نمی شود، بلکه سلامت کامل انسان می تواند او را در انجام وظایف اجتماعی نیز کمک کند چرا که خدمت رسانی به مردم در گرو سلامت بدن است.


امام جمعه بیروت به نقش موثر زن در فعالیت‌های اجتماعی و پیشرفت کشور پرداخت و اظهار داشت: نقش بانوان در اجتماع نقشی موثر و عمیق بوده و یک بانو می تواند در ساختن جامعه‌ای مصون از طوفان تهدیدها کمک شایانی کند.


فضل الله تصریح کرد: همانطور که بیماری‌های جسم نیاز به درمان دارد، بیماری‌های جامعه نیز نیاز به تشخیص و درمان دارد. جامعه لبنانی از دردهای زیادی رنج می برد که در رأس آن فساد سیاسی است. این بیماری در صورتی که معالجه نشود به عمق بحران‌های موجود می افزاید./1321/ب902/د

ارسال نظرات