۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۹۹۷۳۶
آیت الله دری نجف آبادی:

روحانیان با هدایت جوانان هجمه‌های فرهنگی دشمن را خنثی کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که روحانیان باید در مسیر هدایت جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند، گفت: روحانیان باید با هدایت جوانان، هجمه های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی را خنثی کنند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز سه شنبه 12 آبان ماه در جمع بانوان طلبه حوزه علمیه الزهرا(س) اراک بیان کرد: جامعه روحانیان رسالت سنگینی در راستای هدایت جوانان بر عهده دارند.

 

روحانیان آثار و برکات انقلاب اسلامی را بازگو کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که روحانیان باید به عنوان الگو در میان اقشار مختلف جامعه به خوبی نقش آفرینی کنند، گفت: روحانیان باید آثار و برکات انقلاب اسلامی را برای نسل های جدید بازگو کنند تا آحاد مردم با آرمان های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که روحانیان باید در مسیر هدایت جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند، اظهار کرد: روحانیان باید با هدایت جوانان، هجمه های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی را خنثی کنند.

 

روحانیان فرماندهان جنگ نرم

امام جمعه اراک روحانیان را فرماندهان جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان به نقش و اهمیت روحانیان در جامعه ایران اسلامی پی برده و شروع به سم پاشی، کارشکنی، جوسازی و شایعه پراکنی علیه این قشر از جامعه کرده اند، بنابراین مردم ولایتمدار ایران اسلامی باید هوشیار باشند و در هر شرایطی از روحانیان حمایت کنند

 

رییس شورای حوزه های علمیه استان مرکزی با اشاره به این که روحانیان باید در راستای گسترش اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه گام بردارند، بیان کرد: دشمن سعی دارد با فعالیت‌های مختلف سبب وارد آمدن خدشه و شایعه‌ پراکنی علیه قشر روحانیت شود که از این رو مردم با نهایت هوشیاری باید از این قشر حمایت کنند.

 

نقش جهادی بانوان طلبه در اصلاح مسائل اخلاقی جامعه

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که بانوان طلبه در اصلاح مسائل اخلاقی جامعه نقش جهادی داشته و باید در مدارس شریعت و عقاید را تدریس کنند، گفت: بانوان طلبه می‌توانند نقشی موثر در شکل‌گیری فرهنگ اسلامی و ترویج مکتب زهرایی و اهل بیت(ع) در جامعه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: میدان جهاد امروز، میدان فقاهت و معرفت در دین است و روحانیان باید از این میدان به عنوان فرصتی برای تشریح و تبیین آیات الهی و سیره اهل بیت استفاده کنند.

 

تحصیل 3 هزار طلبه زن و مرد در 21 نقطه استان ‌مرکزی

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به این که بانوان طلبه در اصلاح مسائل اخلاقی جامعه به خوبی نقش آفرینی کرده اند، اظهار داشت: بانوان طلبه در مدارس، باید شریعت و عقاید را تدریس کنند و با برپایی مجالس تبلیغی وارد فرهنگ جامعه شده و جامعه را از وجود خود بهره مند کنند.

 

شایان ذکر است، بیش از 3 هزار طلبه زن و مرد در 21 نقطه استان ‌مرکزی مشغول به تحصیل هستند و حال حاضر در حوزه علمیه الزهرا(س) تعداد 170 طلبه زن در هفت پایه تحصیلی درحال فراگیری علوم و فنون اسلامی و قرآنی هستند./842/202/ب1

ارسال نظرات