۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۹۹۸۰۸
فعال حقوق بشر مطرح کرد؛

آمریکا دین و فرهنگ سیاه‌پوستان را دزدیده است

خبرگزاری رسا ـ فعالان حقوق بشر و ضد نژاد پرستی آمریکایی، گفت: آمریکا نام، دین و فرهنگ سیاه‌پوستان را دزدیده و آنان را به بردگی گرفته است.
فعال حقوق بشر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هوداری سیویس از فعالان حقوق بشر و ضد نژاد پرستی از ایالات متحده آمریکا در همایش آمادگی برای مبارزه با استکبار با عنوان«زنده باد مرگ برآمریکا» که عصر امروز سه شنبه 12 آبان در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مالکو و دیگر مجاهدان تلاش کردند که ما در اینجا قرار بگیریم. حقوق بشر برای ما و روابط سیاهان با دولت امریکا آغاز می شود، ما در تاریخ 300 ساله از آفریقا دزدیده شدیم و به آمریکا منتقل شدیم.

 

وی افزود: نام، دین و فرهنگ ما از سوی آمریکا دزدیده شد و موارد اروپایی جایگزین شد، ما همین الان تلاش می کنیم تا چیزهایی که از دست دادیم بدست بیاوریم ولی قانون نمی گذارد، ما برده بودیم، ما سازندگان اصلی تمدن امریکا بودیم ولی هم اکنون سهمی نداریم، تنها تبعیض نسبت به سیاهان در امریکا رخ می دهد.

 

سیویس با بیان اینکه ما با تمام مستضعفان جهان احساس همدردی می کنیم، تصریح کرد: گویی دولت آمریکا تعهد داده تمام مستضعفان جهان را به خدمت خود بگیرد.

 

وی ادامه داد: حقوق بشر ما را موجب کرده که به انسانیت احترام بگذاریم، خشونت در کشور آمریکا علیه ما انجام می شود، ممکن است آنان در این اتاق نیز حاضر باشند، ما مورد استضعاف قرار گرفته ولی سعی می کنیم فرهنگ خود را حفظ کنیم.

 

فعال فرهنگی و حقوق بشر ادامه داد: ما به تمثیل هایی پایدار هستیم که شهدای ما انجام داده اند، ما مثال های آنان را به جوانان یاد می دهیم، ما این مسائل را یاد می دهیم تا ساختار قدرت را بهم بزنند، امریکا از سوی منافعی کنترل می شود که فراتر از دموکراسی است، حاکمان کشور ما به پول و منافع مادی در برابر حقوق بشر پایبند هستند، آنها مردم جهان را با استفاده از رسانه سرگرم می کنند.

 

سیویس با بیان اینکه مردم را با استفاده از همین وسایل حیران نگه می دارند، تاکید کرد: کودکان را مورد سوء استفاده قرارداده تا زمانی که بتواند از منابع جهان استفاده کنند، می خواهند آنان را به ثروت تبدیل کنند، آنها این کارها را در آمریکا و ایران انجام می دهند، مراقب این رسانه های باشید.

 

وی افزود: مراقب باشید از راهکارهای آنان برای تضعیف کشورها، اگر کاری انجام ندهید که آنها را ضعیف نکند شما نیز ضعیف خواهید شد، ما با استفاده از هنر و ندای مردم با شیوه های امریکا مبارزه می کنیم، ما باید شیوه هایی را پیدا کنیم تا بتوانیم فرهنگ کشورها را حفظ کنیم، ما از امریکا نفرت نداریم بلکه از شیوه های آنان نفرت داریم.

 

این فعال فرهنگی آمریکایی در ادامه ابراز داشت: ما معتقدیم مفاهیمی مانند دموکراسی از سوی سرمایه داران مورد سوء استفاده قرار گرفته، ما با شما احساس برادری می کنیم  و با یکدیگر ابر قدرت ها را نابود کنیم، ما با یکدیگر تلاش می‌کنیم جهان بهتری بسازیم./811/ب202/د

ارسال نظرات